Tylko w grudniu 2007 roku wyprodukowano w polskich fabrykach 71 093 pojazdy, czyli o 25,5% więcej niż przed rokiem. Najwięcej samochodów opuściło taśmy produkcyjne zakładów Fiata (31 644 sztuk), prawie o połowę mniej aut wyjechało z fabryki Opla (16 008 sztuk), jeszcze mniej Volkswagena (13 048 sztuk), a żerańską Fabrykę Samochodów Osobowych opuściły 10 393 auta.

Łącznie w 2007 roku w zlokalizowanych na terenie Polski fabrykach powstało 789 767 samochodów. Aż 86,4% całorocznej produkcji stanowią samochody osobowe, których wyprodukowano 682 151 sztuk, o ponad 12,0% więcej niż rok wcześniej. Udział pojazdów użytkowych wyniósł na koniec roku 13,6% (107 616 sztuk, 1,2% wzrostu).

Największym producentem samochodów osobowych jest niezmiennie Fiat Auto Poland. W 2007 roku z taśm montażowych zjechało 346 177 aut włoskiej marki, o 22,9% więcej niż rok wcześniej. Fiat opanował tym samym ponad połowę polskiego rynku (50,75%). Drugim producentem jest Opel Polska, który w gliwickiej fabryce wyprodukował w ciągu roku 187 265 aut, o 0,2% więcej niż w roku poprzednim. Udział Opla w rynku zmniejszył się z prawie 31 do 27,5%. Na trzeciej pozycji znajduje się Volkswagen Poznań. Niemiecki producent odnotował jednak spadek produkcji w stosunku do poprzedniego roku. 75 133 aut to o prawie 17,0% mniej niż rok wcześniej, a udział w rynku wyniósł na koniec 2007 roku 11,0% (wobec 14,7% w grudniu 2006 r.). Największe tempo wzrostu produkcji osiągnęła FSO na Żeraniu. Wyprodukowano tu 73 541 aut, co oznacza 44,6% wzrostu i zapewnia firmie niemal 11% udziału w rynku. Prawie 97% wszystkich samochodów osobowych wyprodukowanych w Polsce trafiło na eksport.

W segmencie samochodów dostawczych najważniejszym producentem  jest Volkswagen Poznań.  W 2007 roku wyprodukował  91 903  pojazdy, o 17,8% więcej niż rok wcześniej, co stanowi 85,4% rynku. Drugi liczący się producent to Fiat Auto Poland. Z taśm montażowych Fiata zjechało w ciągu roku 15 640 sztuk pojazdów, o 41,3% mniej niż w roku poprzednim. Produkcja samochodów Lublin zamknęła się w 2007 roku liczbą 73 sztuk, co oznacza spadek udziału Intrall'a w rynku do 0,07%. W przypadku samochodów użytkowych, 94,9% trafiło na rynki zagraniczne.