- Polski oddział Toyota Professional zarejestrował 12165 pojazdów w 2024 r. (wzrost o 15,5 proc.)
- Najpopularniejszymi modelami na naszym rynku okazały się Proace City i Proace
- Grudzień był rekordowy pod względem rejestracji dostawczych Toyot (aż 1421 pojazdów)
Rok 2024 okazał się przełomowy dla oddziału Toyota Professional w Polsce. Marka zarejestrowała 12165 samochodów, co stanowi wzrost o 15,5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Warto podkreślić, że w tym samym czasie cały rynek dostawczaków wzrósł tylko o 7,5 proc., bo to jeszcze lepiej obrazuje sukces Toyoty. Grudzień 2024 r. z rekordową liczbą 1421 zarejestrowanych pojazdów był szczególnie udany – to wzrost o 64,8 proc. w porównaniu do grudnia 2023 r.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSprzedaż dostawczych Toyot napędza model Proace City
Model Proace City (rodzeństwo Citroena Berlingo, Peugeota Partnera, Opla Combo i spółki) okazał się kluczowym elementem sukcesu Toyoty Professional w 2024 r. Zarejestrowano 6881 egzemplarzy tego modelu, co czyni go najpopularniejszym modelem w ofercie. Od momentu debiutu rynkowego w 2021 r., Proace City stał się liderem segmentu CDV, osiągając 31,4 proc. udziału w rynku. W 2024 r. model ten odnotował wzrost sprzedaży o 23,5 proc., z 3129 samochodami w wersji van i 3752 w osobowej odmianie Verso. W samym grudniu zarejestrowano 671 egzemplarzy.
Toyota Proace dostała się do TOP 10 najpopularniejszych modeli
Model Proace zajął dziewiąte miejsce wśród najpopularniejszych samochodów dostawczych w 2024 r., z 3109 zarejestrowanymi egzemplarzami. To dało mu drugą pozycję w segmencie MDV, z 9,2-procentowym wzrostem sprzedaży. Model ten ma 16 proc. udziału w swojej kategorii, z 1705 egzemplarzami w wersji van i 1 404 w wersji osobowej Verso. W grudniu zarejestrowano 348 egzemplarzy tego modelu.
Największą nowością w gamie jest model Proace Max
Największy model, czyli Proace Max, to zarazem najnowszy dodatek do gamy Toyota Professional. Zadebiutował w zeszłym roku, poszerzając ofertę samochodów użytkowych marki. Pierwsze egzemplarze japońskiego odpowiednika Fiata Ducato wyjechały na drogi pod koniec trzeciego kwartału, ale i tak w 2024 r. zarejestrowano już 586 egzemplarzy, z czego 239 tylko w grudniu. Model ten skierowany jest do klientów Toyoty poszukujących aut dostawczych większego kalibru.
W segmencie pikapów Toyota Hilux zajęła drugą pozycję, co zapewniło jej 28,2 proc. udziału w rynku. W ciągu roku zarejestrowano 1303 egzemplarze tego modelu, a w grudniu z salonów wyjechały 142 Hiluxy. Duża popularność wśród klientów poszukujących solidnych i wytrzymałych pojazdów to zapewne efekt legendy krążącej wokół tego modelu – podobno przetrwa wszystko.