- Toyota Motor Europe osiągnęła rekordową sprzedaż 1 217 132 samochody w 2024 r.
- Zelektryfikowane modele stanowią 74 proc. sprzedaży firmy
- Yaris Cross to najpopularniejszy model w Europie z ponad 200 tysiącami sprzedanych egzemplarzy
W 2024 r. Toyota Motor Europe (TME) ustanowiła nowe rekordy sprzedaży, sprzedając w Europie 1 mln 217 tys. 132 Toyot i Lexusów. To wynik o 4 proc. lepszy niż w roku poprzednim, co pozwoliło Toyocie utrzymać pozycję drugiej najpopularniejszej marki samochodów osobowych w regionie.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Kierowcy o tym nie wiedzą. Art. 5 działa i Pan Jacek się o tym przekonał, tracąc prawo jazdy
Kluczowym czynnikiem sukcesu okazała się strategia elektryfikacji, dzięki której zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa stanowią 74 proc. wszystkich sprzedanych aut. W ciągu roku sprzedano 902 tys. 902 auta z zelektryfikowanymi napędami, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrosty odnotowano we wszystkich kategoriach zelektryfikowanych aut, w tym samochodów elektrycznych (+18 proc.), hybryd plug-in (+36 proc.) oraz pełnych hybryd (+9 proc.).
Najpopularniejsze modele Toyoty w 2024 r.
W 2024 r. najczęściej wybieranym modelem Toyoty w Europie był Yaris Cross, z 204 tys. 797 sprzedanymi egzemplarzami. Na drugim miejscu znalazł się Yaris z 176 tys. 782 sprzedanymi autami, a trzecie miejsce zajęła Corolla (dostępna w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi), z 163 tys. 393 sprzedanymi egzemplarzami. Nowa generacja Toyoty C-HR również cieszyła się dużym zainteresowaniem, osiągając sprzedaż na poziomie 131 tys. 622 egzemplarzy. Modele Aygo X i RAV4 przekroczyły barierę 90 tys. sprzedanych aut, z wynikami odpowiednio 97 tys. 446 i 94 tys. 344 egzemplarzy.
Toyota stawia na elektryfikację gamy
Strategia elektryfikacji Toyoty okazała się kluczowa dla osiągnięcia rekordowych wyników sprzedaży w 2024 r. Zelektryfikowane modele stanowią 74 proc. całkowitej sprzedaży, co jest wynikiem wzrostu o dziewięć procent w porównaniu do roku poprzedniego. Najpopularniejsze modele z tej kategorii to Yaris Cross Hybrid, Yaris Hybrid, Corolla Hybrid, Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, zelektryfikowane samochody stanowią aż 77 proc. wszystkich sprzedanych pojazdów Toyoty i Lexusa. TME planuje dalsze rozszerzanie oferty zelektryfikowanych modeli, co ma na celu jeszcze większe zwiększenie konkurencyjności na rynku.
Plany Toyoty na przyszłość
Toyota Motor Europe planuje kontynuować swoją strategię elektryfikacji, wprowadzając nowe modele Toyoty i Lexusa w 2025 r. Celem jest dalsze zwiększenie konkurencyjności oferty samochodów, co ma być osiągnięte poprzez wprowadzenie nowoczesnych technologii oraz utrzymanie wysokiego poziomu obsługi klientów. W 2024 r. Toyota Professional również odnotowała znaczący wzrost sprzedaży, szczególnie w przypadku rodziny PROACE, która zanotowała 20-procentowy wzrost rok do roku. Nowy PROACE MAX, największy samochód dostawczy Toyoty, zadebiutował na rynku, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży w segmencie samochodów dostawczych.
- Przeczytaj także: Te znaki już obowiązują. Mandat to najmniejsza kara dla kierowców