Auto Świat Wiadomości Aktualności Renault Espace po liftingu - subtelne nadrabianie zaległości

Renault Espace po liftingu - subtelne nadrabianie zaległości

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Po pięciu latach pora na lifting największego, rodzinnego crossovera Renault. Espace doczekało się wyczekiwanych zmian w technice i wyposażeniu oraz subtelnej kosmetyki. Flagowy model francuskiej marki pojawi się w salonach na wiosnę 2020 roku.

Renault Espace Initiale Paris
Zobacz galerię (15)
Renault / Renault
Renault Espace Initiale Paris
  • Większość klientów wybierała najdroższą odmianę Inititale Paris - stanowiła aż 60 proc. sprzedaży modelu
  • Espace otrzymało adaptacyjne matrycowe światła LED oraz system multimedialny Easy Link
  • Pod maską znajdziemy jeden z trzech silników: benzynowy 1,8 l (225 KM) oraz diesle 2,0 l (160 KM i 200 KM).

Jeśli Renault Espace, to najlepiej w najbogatszej wersji. Francuzi pochwalili się, że w przypadku modelu piątej generacji większość klientów wybierała najdroższą odmianę. Renault Espace Inititale Paris stanowiło aż 60 proc. sprzedaży modelu, który sam producent określa jako crossover klasy high-end.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Piąta generacja doczekała się pierwszego poważnego liftingu. Renault oszczędziło jednak klientom zmian wprowadzanych na siłę. Kosmetyka nadwozia jest zatem dość subtelna. Podobnie jest we wnętrzu. Zamiast rewolucji w designie, skupiono się na technice. T może tylko cieszyć.

Renault Espace po liftingu - matrycowe światła i wykrywanie aut z 0,5 km

Kosmetyka oznacza zmieniony grill, zderzaki, chromowane elementy, lampy i reflektory, kolorystykę (lakier Vintage Red) oraz wzory felg. W kabinie znajdziemy przeprojektowaną konsolę z zamykanymi uchwytami na kubki, dwoma gniazdami USB, wejściem AUX, bezprzewodową ładowarką oraz miejscem na telefony. Poprawiono także sterowanie wentylacją (pokrętła).

Zmiany w technice nie są rewolucyjne, ale dość istotne. Espace otrzymało adaptacyjne matrycowe światła LED (kamera rozpoznaje obiekty w odległości do 550 m przed autem), szyby z lepszą izolacją akustyczną, wirtualny kokpit z ekranem 10,2” oraz system multimedialny Easy Link z wyszukiwarką Google oraz Android Auto i CarPLay. Do tego automatyczne aktualizacje poprzez internet, zdalna kontrola przez aplikację i udoskonalone nagłośnienie Bose z 5 zaprogramowanymi efektami korekcji dźwięku (z uwzględnieniem akustyki wybranych pomieszczeń).

Oczywiście, nie mogło zabraknąć usprawnień w kwestii systemów wspierających kierowcę. Można zatem liczyć na asystenta jazdy w korku, adaptacyjny tempomat (do 160 km/h), automatyczne parkowanie, ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających z boku, rozpoznawanie pieszych czy dwa radary systemu monitorowania martwego pola.

Renault Espace po liftingu - komfort w wydaniu Renault

Nie zapomniano o kwestii komfortu. Renault obiecuje lepszą stabilność nadwozia i bardziej komfortowe resorowanie (regulowana siła tłumienia stosownie do wybranego trybu jazdy). Producent wspomina także o większej przyjemności z jazdy (szczególnie w przypadku najmocniejszego silnika benzynowego 1,8 l TCe 225 opracowanego wspólnie z działem Renault Sport).

Pod maską znajdziemy jeden z trzech silników: benzynowy 1,8 l (225 KM) oraz diesle 2,0 l (160 KM i 200 KM). Wszystkie oczywiście z dwusprzęgłową przekładnią. W przypadku wersji wysokoprężnych jest to skrzynia EDC o sześciu przełożenia. W benzynowym TCe zastosowano zaś 7 stopniową odmianę.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy: