Istniejący od pięciu lat Program Renault Driver Development ma na celu wyszukiwanie młodych talentów w sportach samochodowych i przygotowanie ich do wymagającego zawodu kierowcy wyścigowego. Heikki Kovalainen dzięki wsparciu programu, w którym brał udział od 2002 roku, doszedł do najwyższego poziomu sportu samochodowego i jest obecnie kierowcą wyścigowym zespołu Renault F1 Team, dwukrotnego zdobywcy tytułu Mistrza Świata.

W tym roku w Programie RDD postawiono na 5 młodych kierowców, których talent i ambicje będą mogły rozwinąć się w GP2 Series, World Series by Renault, F3 Euroseries i FR 2.0.

Lucas DiGrassi (Brazylia, 22 lata). Lucas został objęty Programem RDD w 2004 r. i udowodnił swój potencjał zwyciężając w 2005 r. w bardzo prestiżowym Grand Prix Formuły 3 w Makao. Po dość trudnym sezonie 2006, Lucas jest w tym roku jednym z pretendentów do tytułu Mistrza GP2 Series. Występuje w barwach stajni ART Grand Prix, która już dwukrotnie zdobyła tytuł mistrza świata.

- Od trzech lat Renault zapewnia mi środki, abym mógł nauczyć się zawodu kierowcy - stwierdził Lucas. Udział w Programie RDD jest wyjątkową szansą. Wiem, że mam w ręku wszystkie karty, aby osiągnąć sukces i wykorzystam zdobyte doświadczenie, aby zająć w tym roku liczącą się pozycję w GP2.

Romain Grosjean (Francja, 20 lat). Romain jest jednym z najbardziej obiecujących młodych kierowców francuskich. Po udziale w mistrzostwach Francji FR 2.0 w 2005 r., w kolejnym roku został objęty Programem RDD. W ostatnim sezonie startował w F3 Euroseries – był to trudny sezon, ale jego talent i determinacja nie przeszły niezauważone. Został ponownie wybrany w edycji 2007 programu i będzie walczył w F3 Euroseries w barwach stajni ASM, która zdobyła tytuł mistrza;

- Jestem niesłychanie dumny, że już drugi rok biorę udział w Programie RDD. Jestem w pełni świadomy danej mi szansy: Renault to wielki światowy koncern, a jego stajnia Formuły 1 dwukrotnie zdobyła podwójny tytuł mistrza świata i mam ich wsparcie - powiedział Romain.

Ben Hanley (Wielka Brytania, 22 lata). Szybki i agresywny Ben Hanley rozpoczyna drugi rok w Programie RDD. W 2006 roku, w swoim drugim sezonie wyścigów w jednomiejscowych bolidach, wziął udział w Mistrzostwach World Series by Renault. Ben regularnie zdobywał punktowane miejsca, oraz odniósł 1 zwycięstwo i zdobył miejsce na podium w Misano. W nadchodzącym sezonie Ben będzie walczył o tytuł WSR w barwach stajni Prema Powerteam. Trudno przecenić udział w Programie RDD. W ciągu jednego roku osiągnąłem postęp we wszystkich dziedzinach, pod względem fizycznym i psychicznym. W tym sezonie będę jeszcze lepszy.

Nelson Panciatici (Francja, 18 lat). W wieku zaledwie 17 lat Nelson Panciatici został jednym z najmłodszych kierowcówFR 2.0. Wyjątkowo szybki i robiący duże postępy kierowca zakończył sezon mocnym akcentem zwyciężając wyścig w Albi. Ponadto 6-krotnie stanął na podium i zdobył 1 pole position. Jako nowoprzyjęty uczestnik programu RDD, będzie chciał udowodnić swój talent w Eurocup i Mistrzostwach Francji FR 2.0 w barwach wiodącej stajni SG Formula.

- Jestem niezwykle dumny z udziału w Programie RDD. To taki „wzmacniacz motywacji”: możliwość występowania w barwach Renault i wsparcie na każdej płaszczyźnie zachęca, by dać z siebie wszystko, co najlepsze - to słowa Nelsona.

Dani Clos (Hiszpania, 18 lat). Mający na swoim koncie 8 zwycięstw, w tym 6 pod rząd, i trzy miejsca na podium, Dani Clos został w 2006 r. Mistrzem Włoch FR 2.0. W tym samym sezonie brał udział w Eurocup, walcząc o tytuł i zdobył 3 razy pierwsze miejsce i 4 pole positions. Dani, najmłodszy i bardzo obiecujący kierowca tegorocznej edycji RDD, będzie startował w tym sezonie w Formule 3 Euroseries w barwach stajni Signature. Wiem, że dzięki programowi mam większe szanse, aby zostać zawodowym kierowcą. Jestem świadomy tego, że to wyjątkowa szansa i dam z siebie wszystko, aby udowodnić Renault, że mieli rację wybierając mnie do RDD.

Program Renault Driver Development został stworzony w 2002 r. przez Renault F1 Team. Przez jeden sezon wybrani kierowcy muszą konkretnie udowodnić swój potencjał na torze w mistrzostwach, w których startują, ale również swoją formę fizyczną pod okiem trenera odpowiedzialnego za ich wyniki i postępy. Kierowcy RDD muszą również godnie reprezentować barwy Renault na arenie międzynarodowej. Program RDD jest uważany za bardzo rygorystyczny, skuteczny i oparty na ostrej selekcji.

A piszemy o tym na naszych łamach, bo być może jeden z tych młodych ludzi w najbliższych latach zostanie czołowymn kierowca Formuły 1, może nawet Mistrzem Świata? Być może wkrótce Renault postawi na naszego kierowcę (o czwórce Polaków w tegorocznych wyścigach Formuły Renault 2000 piszemy osobno), na przykład na Natalię Kowalską?