Firma Delphi Automotive zademonstruje pełnię możliwości swoich nowoczesnych technologii aktywnego bezpieczeństwa, organizując najdłuższy przejazd automatycznie sterowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek miał miejsce w Ameryce Północnej. Podróż od zachodniego do wschodniego wybrzeża USA rozpocznie się w dniu 22 marca w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco, a jej trasa obejmie ponad 5600 kilometrów (3,500 mil).

Podróż pozwoli inżynierom Delphi na zweryfikowanie danych dotyczących dalszego rozwoju technologii aktywnego bezpieczeństwa, które stanowią szybko rozwijający się segment przemysłu motoryzacyjnego. W trakcie podróży przez cały kraj, pojazd będzie musiał poradzić sobie w różnych warunkach i na różnych terenach, przy potencjalnie pojawiających się zagrożeniach w ruchu drogowym – w okolicznościach, których nie da się przetestować w laboratorium.

„Delphi odniosło znaczące sukcesy, testując swoje automatycznie kierowane pojazdy na terenie Kalifornii i na ulicach Las Vegas” powiedział Jeff Owens, dyrektor ds. nowych technologii. „Teraz nadszedł czas aby sprawdzić nasz pojazd w realiach wymagających warunków drogowych. To kolejny krok do wprowadzenia na rynek systemów aktywnego bezpieczeństwa jako technologii motoryzacyjnych najwyższej jakości”.

Takie przedsięwzięcie możliwe jest dzięki szeregowi technologii i systemów aktywnego bezpieczeństwa, ostatnio zaprezentowanych na ulicach Las Vegas podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES 2015). Technologie te to między innymi: radar, system kamer wizyjnych oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), inteligentne oprogramowanie sterujące, umożliwiające pojazdowi podejmowanie skomplikowanych decyzji podobnych do decyzji podejmowanych przez człowieka, podczas jazdy po ulicach wśród innych użytkowników ruchu, system wsparcia w przypadku korków na drodze, automatyczny pilot autostradowy wraz z systemem zmiany pasa ruchu (pilotujący pojazd pomiędzy wjazdem a zjazdem z autostrady), automatyczny pilot działający w terenie zabudowanym, system automatycznego parkowania i System wspomagania parkowania.

Technologie aktywnego bezpieczeństwa umożliwiają pojazdom natychmiastowe podejmowanie skomplikowanych decyzji na drodze, jak np. zatrzymanie, a następne ruszenie pojazdu w sytuacji zbliżania się do skrzyżowania dróg równorzędnych, wyliczenie odpowiedniego momentu dla włączenia się do ruchu na autostradzie, a także najbezpieczniejszy sposób na ominięcie rowerzysty. Wiele z tych możliwości do tej pory podlegało ograniczeniom ze względu na brak odpowiednio zaawansowanych technologii.