Mniejsze modele VW Group czeka w najbliższych latach m międzygeneracyjna wymiana silników. Producent już zapowiada zastąpienie silników 1.4 TSI i 1.6 TDI nowymi jednostkami czterocylindrowymi o pojemności skokowej 1.5 litra. Te informacje potwierdził już szef marki Volkswagen Herbert Diess.
Nowe silniki po raz pierwszy pojawia się w modernizowanym Volkswagenie Golfie, którego premiera zapowiadana jest na druga połowę 2016 r. Jednak do oferty zostaną dołączone dopiero po uzyskaniu wymogów norm emisji spalin.
Nowe silniki Volkswagena mają się pojawić w ofercie w 2017 roku. Unia Europejska zmierza w ciągu dwóch lat wprowadzić nowy system mierzenia emisji szkodliwych spalin, którego częścią będą testy w realnych warunkach drogowych.
Nowe silniki 1.5 l pojawią się nie tylko w nowym VW Golfie, ale sukcesywnie będą wprowadzana do oferty innych marek koncernu..
Oba nowe silniki będą pochodzić z nowej modularnej rodziny, której częścią będzie także jednostka trzycylindrowa. Dzięki swojej uniwersalności te wszystkie silniki będą mogły być produkowane na jednej taśmie.
Diess, który w przeszłości szefował działowi rozwoju BMW, uważa, ze najlepszym kompromisem pomiędzy mocą a zużyciem paliwa są silniki z cylindrami o pojemności 500 cm3. to pod jego kierownictwem BMW przeszło na projektowanie i produkcję silników modularnych z cylindrami o takiej pojemności.
W tym momencie najlepszy6m rozwiązaniem dla Volkswagena jest przestawienie się na produkcję silników o pojemności 1.5 litra, ale w dalszej przyszłości maja się także pojawić jednostki składające się z cylindrów o pojemności 500 cm3.