FIA przegłosowała zmianę obniżonych nosów bolidów, które przed startem sezonu 2014 wzbudziły wielkie kontrowersje. Samochody, które kształtem przypominają mrówkojady, okrzyknięto jednymi z najbrzydszych w historii. Obniżone nosy miały podwyższyć

Najciekawsze zmiany dotyczą neutralizacji - do tej pory po wjechaniu samochodu bezpieczeństwa na tor lotny restart wyścigu następował po tym, jak samochód bezpieczeństwa zjeżdżał do boksów. Teraz bolidy będą się zatrzymywać na starcie i wznawiać wyścig zgodnie z procedurami obowiązującymi na starcie.

Od tej zasady przewidziano dwa wyjątki - lotne restarty nadal będą obowiązywać, jeśli do neutralizacji dojdzie na dwóch pierwszych lub pięciu ostatnich okrążeniach. Zmiany mają urozmaicić wyścigi i dać kierowcom więcej szans na wyprzedzanie.

Kierowcy będą mieli także do dyspozycji mniej silników - w tym sezonie na jednego kierowcę przypada pięć jednostek napędowych, od nowego tę liczbę zmniejszono do czterech.

Przed sezonem przewidziano trzy czterodniowe sesje testowe na europejskich torach. W 2016 liczba sesji zostanie ograniczona do dwóch po czterech dni. W trakcie sezonu odbędą się dwie dwudniowe sesje w Europie. Dwa dni należy przeznaczyć dla młodych kierowców.