Opracowany przez Boscha system ABS dziewiątej generacji wprowadzono do produkcji seryjnej w 2010 roku. Wówczas posiadały go jedynie niektóre modele Kawasaki, BMW, Ducati i KTM. Jest o połowę mniejszy i lżejszy od poprzedników, a jego kształt zaprojektowano wyłącznie z myślą o dwukołowcach.Do zadań ABS 9 należy przede wszystkich powstrzymanie kół przed zablokowaniem podczas hamowania i utrzymanie motocykla wraz z kierowcą w pionie. Rozlany olej czy nieprzewidywalny żwir lub piach na nawierzchni drogi również nie powinny stanowić już zagrożenia dla motocyklistów.Obecnie Bosch oferuje kilka wersji systemu, począwszy od podstawowych dla motocykli w rozsądnej cenie na wyczynowych odmianach do sportu kończąc. Te ostatnie dodatkowo wyposażono są w funkcję eCBS, która automatycznie rozkłada siłę hamowania na przednie i tylne koło, nawet w trakcie jazdy w zakręcie. Wystarczy, że kierowca użyje tylko jednego hamulca, a system dalszą część pracy wykona za niego.Aktualnie prowadzone są negocjacje w sprawie wprowadzenia systemu ABS 9 do seryjnej produkcji we wszystkich pojazdach dwukołowych w celu zwiększenia bezpieczeństwa motocyklistów. Prawdopodobnie rewolucyjne zmiany przyniesie rok 2017.
Galeria zdjęć
Sytuacja, w której ABS 9 może uratować życie.
ABS 9-tej generacji stworzono z myślą o motocyklach. Jest mały i lekki.