Rockton to samochód dla tych wszystkich, którzy podczas wyprawy w ciężki teren chcą zabrać na pokład cały ekwipunek i sześciu pasażerów. Uterenowioną wersję „T5-tki” zaprojektowano z myślą o przedsiębiorstwach budowlanych, ratownikach górskich czy np. leśniczych.
Możemy się jednak założyć, że firmy przerabiające auta dostawcze na kampery myślą już o wersjach Rocktona, które nadawałyby się na wyprawę na pustynię, czy ekspedycję w góry. Terenowy Transporter wyposażony w znany z innych modeli Volkswagena napęd 4Motion ze sprzęgłem wiskotycznym typu Haldex oraz dyferencjałem tylnej osi wjedzie bowiem praktycznie wszędzie.
Prześwit Rocktona w porównaniu z innymi wersjami Transportera zwiększono o 30 mm. Pod względem ładowności samochód nie musi sie obawiać porównania nawet z pickupem wolfsburskiego producenta – Amarokiem. Dzięki modyfikacjom zawieszenia (m.in. sztywniejszym amortyzatorom) Rockton może wziąć na pokład 1,2 tony ładunku – o blisko 400 kg więcej niż zwykłe wersje Transportera.
Samochód można dodatkowo wyposażyć w pakiet „Expedition”, w skład którego wchodzą: wzmocnione 16-calowe stalowe felgi, dwa pojedyncze fotele w drugim rzędzie siedzeń, praktyczny system szyn do mocowania bagażu oraz skrzynia biegów o przełożeniach dobranych do jeszcze bardziej ekstremalnej jazdy w terenie. Za 3808 euro (ok. 15 tys. zł) dostępny jest pakiet „Protection”, który zawiera osłonę silnika, skrzyni biegów, zbiornika paliwa, progów bocznych, tylnego dyferencjału i końcowego tłumika.
Źródłem napędu Rocktona jest dwulitrowe TDI o mocy 180 KM połączone z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Ceny terenowego Transportera (na rynku niemieckim) rozpoczynają się od 41108 euro (ok. 165 tys. zł). Wersja z pakietem „Expedition” kosztuje 50563 euro (ok. 202 tys. zł).