Auto Świat Wiadomości Aktualności Rockton, czyli Transporter do jazdy w terenie

Rockton, czyli Transporter do jazdy w terenie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Volkswagen wprowadza na rynek terenową wersję Transportera T5. Rockton posiada napęd na cztery koła przekazywany za pomocą sprzęgła typu Haldex oraz wzmocnione zawieszenie

Rockton, czyli Transporter do jazdy w terenie
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Rockton, czyli Transporter do jazdy w terenie

Rockton to samochód dla tych wszystkich, którzy podczas wyprawy w ciężki teren chcą zabrać na pokład cały ekwipunek i sześciu pasażerów. Uterenowioną wersję „T5-tki” zaprojektowano z myślą o przedsiębiorstwach budowlanych, ratownikach górskich czy np. leśniczych.

Możemy się jednak założyć, że firmy przerabiające auta dostawcze na kampery myślą już o wersjach Rocktona, które nadawałyby się na wyprawę na pustynię, czy ekspedycję w góry. Terenowy Transporter wyposażony w znany z innych modeli Volkswagena napęd 4Motion ze sprzęgłem wiskotycznym typu Haldex oraz dyferencjałem tylnej osi wjedzie bowiem praktycznie wszędzie.

Prześwit Rocktona w porównaniu z innymi wersjami Transportera zwiększono o 30 mm. Pod względem ładowności samochód nie musi sie obawiać porównania nawet z pickupem wolfsburskiego producenta – Amarokiem. Dzięki modyfikacjom zawieszenia (m.in. sztywniejszym amortyzatorom) Rockton może wziąć na pokład 1,2 tony ładunku – o blisko 400 kg więcej niż zwykłe wersje Transportera.

Samochód można dodatkowo wyposażyć w pakiet „Expedition”, w skład którego wchodzą: wzmocnione 16-calowe stalowe felgi, dwa pojedyncze fotele w drugim rzędzie siedzeń, praktyczny system szyn do mocowania bagażu oraz skrzynia biegów o przełożeniach dobranych do jeszcze bardziej ekstremalnej jazdy w terenie. Za 3808 euro (ok. 15 tys. zł) dostępny jest pakiet „Protection”, który zawiera osłonę silnika, skrzyni biegów, zbiornika paliwa, progów bocznych, tylnego dyferencjału i końcowego tłumika.

Źródłem napędu Rocktona jest dwulitrowe TDI o mocy 180 KM połączone z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Ceny terenowego Transportera (na rynku niemieckim) rozpoczynają się od 41108 euro (ok. 165 tys. zł). Wersja z pakietem „Expedition” kosztuje 50563 euro (ok. 202 tys. zł).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: