Musiał zachować maksymalne skupienie. Dlatego przez cały czas przebywał w specjalnie wyciszonym pomieszczeniu, w którym nie rozpraszał go nawet najdrobniejszy szum. Po każdej godzinie pracy robił dłuższą przerwę, żeby uniknąć błędu ze zmęczenia. Po przeszło dziewięciu miesiącach jego dzieło było gotowe. Dzieło, którego na powyższym zdjęciu nawet nie widać.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNie widać, ponieważ zdobi ono wnętrze najnowszego modelu Rolls-Royce'a, czyli kabrioleta o poetyckiej nazwie La Rose Noire Droptail. Ogółem powstaną tylko cztery egzemplarze modelu Droptail, każdy w innym kolorze. Pierwszy z nich to właśnie "Czarna Róża".
- Przeczytaj także: Widziałem Rolls-Royce’a Spectre. To trzytonowe coupe ustanawia aż sześć precedensów w historii firmy
Rolls-Royce La Rose Noire Droptail: design, obręcze kół i hardtop
Rolls-Royce Droptail w wykończeniu La Rose Noire (czyli "Czarna Róża") pozostanie unikatem. Samochód został zamówiony przez rodzinę, której matka uwielbia odmianę róży o nazwie Black Baccara. Ten kwiat wywodzi się z Francji, a jego płatki — w zależności od oświetlenia — mają kolor czarny bądź czerwony.
Rolls-Royce Droptail to kabriolet wyposażony w zdejmowany hardtop. Umieszczono w nim elektrochromatyczne okno dachowe, które po naciśnięciu przycisku rozjaśnia się lub ściemnia w okamgnieniu.
Specjalnie dla Rolls-Royce'a La Rose Noire Droptail opracowano również lakier nadwozia. Malowanie składa się z aż sześciu warstw. Z kolei obręcze kół są 22-calowe.
Producent nie podaje ani wymiarów samochodu, ani jego danych technicznych. Nawet silnik pozostaje tajemnicą. Tylko czy jakakolwiek jednostka byłaby w stanie konkurować z tym, co czeka we wnętrzu samochodu?
- Przeczytaj także: 2,9 l i jeden cylinder? 1,5-litrowe V12? To nie fejk. Poznaj najbardziej niesamowite silniki w historii
Rolls-Royce La Rose Noire Droptail: wnętrze
Podróżnych Rolls-Royce'a La Rose Noire Droptail otacza bowiem mozaika mająca przedstawiać opadające płatki róż. Prace nad nią trwały prawie dwa lata, przy czym samo ułożenie zajęło ponad dziewięć miesięcy. Gdyby ktoś pytał, to wyprodukowanie masowo wytwarzanego samochodu zajmuje dziś przeciętnie kilkadziesiąt godzin.
Na mozaikę składają się dokładnie 1603 elementy z drzewa o nazwie sykomora. Każdy został wycięty ręcznie, ręcznie wypiaskowany i ułożony. 533 z 1603 elementów symbolizuje płatki róż. Pomalowano je specjalnym czerwonym lakierem, nad którego recepturą pracowano cały rok — także po to, żeby barwnik nie blakł po latach.
Unikatowy jest również zegarek zamontowany w desce rozdzielczej Rolls-Royce'a La Rose Noire Droptail. Jego producentem jest sam Audemars Piguet, jedna z najwyżej cenionych marek tej branży na Ziemi. Czasomierz w "Czarnej Róży" nosi pełną nazwę Royal Oak Concept Split-Seconds Chronograph GMT Large Date i ma dość sporą średnicę koperty, bo aż 43 mm. Jak sama nazwa wskazuje, zegarek pokazuje czas w dwóch strefach czasowych (GMT), ma stoper (Chronograph) oraz ponadprzeciętnie duże okienko z bieżącą datą (Large Date). To kolejna odmiana modelu Royal Oak, bodajże najsłynniejszego zegarka w historii Audemars Piguet i jednego z symboli luksusowego zegarmistrzostwa.