W październiku bieżącego roku wyprodukowano w Polsce 80 698 pojazdów, czyli o 13,8% więcej niż w poprzednim miesiącu i o 20,3% więcej niż przed rokiem. Łącznie od początku roku z taśm produkcyjnych zjechało 640 305 aut, o 7,5% więcej niż w ubiegłym roku.

Udział samochodów osobowych w produkcji krajowej zwiększył się nieznacznie na przestrzeni roku i wynosi obecnie 86,1% (85,3% przed rokiem). Obecnie udział samochodów dostawczych to 13,9% (rok wcześniej 14,7%).

Tegoroczna produkcja samochodów osobowych wyniosła 551 518 sztuk, co oznacza 8,5% wzrostu w ciągu roku. Największym producentem pozostaje Fiat Auto Poland, który opanował ponad 51,3% polskiego rynku. Fabrykę Fiata opuściło od początku roku 283 013 aut, czyli o 20,1% więcej niż rok wcześniej (w październiku 36 905 sztuk, wzrost o 37,7%). Warto podkreślić, że dotychczas zmontowano ponad 40,5 tys. sztuk modelu 500, który tym samym wyprzedził Seicento (33,1 tys. sztuk).

Drugą pozycję zajmuje Opel Polska, który wyprodukował w ciągu dziesięciu miesięcy  151,6 tys. aut (27,5% rynku), o 4,7% mniej w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najważniejszym modelem, który powstaje w gliwickiej fabryce jest Zafira (ponad 100,7 tys. sztuk).W poznańskiej fabryce Volkswagena powstało natomiast blisko 61,7 tys. aut, o 17,3% mniej niż przed rokiem. Z FSO na Żeraniu wyjechało 55,2 tys. samochodów (wzrost o 42,0%), a z lubelskiej fabryki Intrall'a - 35 sztuk (spadek o 78,5%).

Niespełna 3,0% wyprodukowanych w Polsce aut osobowych pozostaje w kraju (16 396 sztuk), zdecydowana większość (97,0%, 535 130 sztuk) trafia na eksport (przed rokiem 96,35%).

W ciągu dziesięciu miesięcy bieżącego roku produkcja krajowa samochodów dostawczych wyniosła 88 787 sztuk, czyli o 1,3% więcej niż rok wcześniej.

Na pozycji lidera umocnił się Volskwagen Poznań, który z wynikiem 75 570 wyprodukowanych aut (wzrost o 21,0%) zwiększył swój udział w rynku z 71,3 do 85,1%. Zarówno Fiat Auto Poland (13 144 sztuki), jak i Intrall (73 sztuki) wykazali spadek tegorocznej produkcji (odpowiednio o 45,3% i 93,9%).

Podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, zmniejsza się udział pojazdów dostawczych, które zostają w kraju. Obecnie stanowią one 5,1%, podczas gdy przed rokiem było to 7,5% (na eksport trafia natomiast 94,9%, rok wcześniej 92,5%).