W naszym cyklu poradników zakupowych sprawdziliśmy już kilka ciekawych samochodów, które są bardzo popularne wśród klientów indywidualnych, a więc tzw. zwykłych Kowalskich. Dzisiaj bierzemy pod lupę bardzo młody samochód, który dopiero buduje swoją pozycję na polskim rynku. Jest jednak o tyle ciekawy, że produkowany jest w Polsce, a także doczekał się ostatnio nowego cennika z pozycjami, które sprawiają, że da się skonfigurować przystępnie wycenionego modnego SUV-ika. Ile kosztuje Jeep Avenger?
Przeczytaj także: Dacia Duster to jeden z najtańszych nowych SUV-ów w Polsce. Mamy nowy cennik i radzimy, którą wersję wybrać
Jeep Avenger - wymiary. Co to w ogóle za samochód?
Jeep Avenger to wzorowy przykład małego, miejskiego crossovera. Idealnie wpisuje się w segment B. Łączy bardzo kompaktowe wymiary z trochę większym prześwitem i bardzo modną stylistyką. Jeep Avenger mierzy 4084 mm długości, 1981 mm szerokości z lusterkami, 1536 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi przyzwoite 2557 mm.
Nie jest to oczywiście pełnoprawny samochód rodzinny, ale maluchy segmentu B są teraz na tyle sprytnie projektowane, że z tyłu Avengera można bez wyrzutów sumienia usadzić nie tylko małe dzieci. W wersji spalinowej bagażnik oferuje 380 litrów pojemności.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo:
Jeep Avenger - silniki, osiągi, spalanie. Są trzy propozycje
W najnowszym cenniku przy elektrycznym Jeepie Avengerze widzimy kwotę 169 400 zł. Sporo, ale nowego Jeepa z Polski da się kupić nawet o kilkadziesiąt zł taniej, wybierając spalinową wersję. Wprowadzenie ich do takiego kraju jak nasz to strzał w dziesiątkę. Bazową propozycją, na której skupimy się tu przede wszystkim, to benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.2 GSE o mocy 100 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bazowy Avenger ma napęd na przód oraz ręczną, skrzynię biegów.
Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM MT FWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s, a prędkość maksymalna to 184 km/h. Deklarowane zużycie paliwa waha się od 5,7 do 5,8 litra na 100 km.
Druga wersja z silnikiem spalinowym to również 100-konny Jeep Avenger e-Hybrid. Hybrydowy crossover jest odrobinę lepiej przyspiesza (10,4 s), a prędkość maksymalna jest identyczna. Wyraźnie niższe jest za to deklarowane zużycie paliwa i wynosi od 4,9 do 5,0 litra na 100 km.
Przeczytaj także: Toyota Yaris Cross ma nowy cennik. Z niższymi cenami… Bierzemy go pod lupę
Jeep Avenger 1.2 - ceny. To którą wersję wybrać?
- 1.2 GSE T3 100 KM MT FWD - od 109 500 zł
- 1.2 100 KM DCT6 e-Hybrid FWD - od 117 300 zł
Teraz trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jak bardzo zależy nam na automatycznej skrzyni. Jeśli nie jest to dla was bardzo ważne, to klasyczna benzyna powinna być w zupełności wystarczająca. Silnik 1.2 Stellantisa znamy bardzo dobrze z wielu (głównie francuskich) modeli i w miejskich samochodach sprawuje się świetnie. Co ważne, wyeliminowano już problemy, jakie trapiły PureTecha i okryły ten silnik złą sławą. Aktualnie sprzedawane jednostki są już naprawione. 100-konny Avenger nie będzie oczywiście demonem prędkości, ale do sprawnego przemykania po mieście powinien być w zupełności wystarczający.
Z drugiej strony dopłata do wersji hybrydowej nie jest zaporowa, a automat znacznie uprzyjemnia codzienną jazdę, zwłaszcza, jak często wpadacie w korki. Odwdzięczy się też niższym zużyciem paliwa. Jeśli sam miałbym kupować dla siebie Avengera, to postawiłbym na wersję e-Hybrid. Jeśli te osiem tysięcy zł nie zaważy na waszym budżecie domowym, to warto chociaż umówić się na jazdę próbną i sprawdzić, czy nie lepiej wybrać wyższą wersję.
Jeep Avenger 1.2 - wyposażenie. Tu również są trzy wersje
Jeep Avenger dostępny jest w trzech różnych wersjach wyposażenia: Longitude, Altitude oraz Summit. Wyposażenie nieznacznie różni się w zależności od napędu. My poniżej wypisujemy najważniejsze pozycje każdej wersji dla silnika benzynowego. W e-Hybrid wyposażenie jest praktycznie identyczne.
Jeep Avenger Longitude - od 109 500 zł
- Felgi aluminiowe 16" – opony letnie 215/65 R16
- Reflektory przednie full LED
- Czarne lusterka boczne
- Fotele obszyte tkaniną Digital Jane w kolorze czarnym
- Uretanowa kierownica
- Fotel kierowcy z manualną 6-stopniową regulacją
- Fotel pasażera z manualną 4-stopniową regulacją
- Podłokietnik przedni
- Podgrzewane, elektrycznie regulowane lusterka boczne
- System Uconnect z wyświetlaczem 10,25"
- Cyfrowy panel wskaźników z wyświetlaczem 7"
- Klimatyzacja manualna
- Tempomat
- Aktywny system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Asystent pasa ruchu
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Asystent zjazdu ze wzniesienia
- System zarządzania trakcją Select-Terrain
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją auto hold
- Moduł telematyczny i usługi sieciowe
- Tylne czujniki parkowania
Jeep Avenger Altitude - od 118 800 zł
- Lakierowane felgi aluminiowe 17" – opony letnie 215/60 R17
- Lusterka boczne lakierowane w kolorze czarnym Gloss Black
- Fotele premium z tapicerką winylową/materiałową
- Podłoga bagażnika z regulacją wysokości
- Kierownica obszyta skórą syntetyczną
- Automatyczna klimatyzacja jednostrefowa
- Adaptacyjny tempomat (ACC)
- Cyfrowy panel wskaźników z wyświetlaczem 10,25"
Jeep Avenger - Summit - od 132 800 zł
- Felgi aluminiowe 18" Diamond Cut
- Reflektory przednie projektorowe Full LED
- Przyciemniane szyby
- Lampy przeciwmgielne LED Wielokolorowe oświetlenie wnętrza Ambient*
- Elektrochromatyczne bezramkowe lusterko wsteczne
- Deska rozdzielcza w kolorze srebrnym
- Bezkluczykowy system uruchamiania zapłonu i dostępu do auta
- Bezprzewodowa ładowarka
- System monitorowania martwego pola
- Kamera cofania 180° z widokiem z góry
- Czujniki parkowania 360°
- Automatyczne światła drogowe
- Elektrycznie składane lusterka boczne
- Bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
Tu już decyduje wasz budżet i ile chcecie wydać na małe miejskie autko. Segment B już od dłuższego czasu potrafi rozpieszczać kierowców i pasażerów bardzo bogatym wyposażeniem. Maluchy o długości około czterech metrów zaskakują pozycjami, które kiedyś zarezerwowane były dla klasy premium. Cieszy, że już bazowy Jeep Avenger ma wszystko, co potrzebne do wygodnej jazdy.