Zdecydowana większość europejskich kierowców ogromną wagę przywiązuje do wyglądu swojego samochodu. Z wyników ankiety przeprowadzonej przez portal motoryzacyjny Autoscout24 wynika, że dla 84 proc. Europejczyków design nadwozia ogrywa istotną rolę. Jedynie 16 proc. badanych stwierdziło, że liczy się dla nich tylko zastosowana technika.
Upodobania stylistyczne mieszkańców Starego Kontynentu wyraźnie się jednak od siebie różnią. Klienci niemieccy i holenderscy to konserwatyści – przemawiają do nich stonowane kształty. 46 proc. naszych zachodnich sąsiadów wybiera dyskretny, klasyczny design. Za tradycyjną stylistyką opowiedziało się 44 proc. Holendrów.
Hiszpanie z kolei o wiele bardziej lubią rzucać się w oczy. 65 proc. gorącokrwistych mieszkańców południa Europy stawia na ekstrawagancki design. Według ankiety również48 proc. Francuzów oraz 47 proc. Włochów gustuje w fantazyjnie zaprojektowanych nadwoziach.