Ten producent należy do największych propagatorów silników wysokoprężnych. Pierwsze takie jednostki zastosowano do łodzi i traktorów już w 1928 roku. Osiem lat później pojawił się z takim silnikiem pierwszy użytkowy Peugeot.
Zobacz także
- Peugeot oszczędza 75 lat
- Peugeot
- Zobacz więcej
Natomiast w 1938 roku zadebiutował Peugeot 402. Był to sedan inspirowany amerykańskim Chryslerem Airflow. Auto otrzymało czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2.3 l o mocy 55 KM, który zużywał o 1/3 mniej paliwa niż montowana w tym samochodzie jednoska benzynowa o pojemności 2.1 l. Jednak do wybuchu II wojny światowej powstało jedynie 12 takich egzemplarzy, z których jeden przetrwał do dzisiaj.
Do jednostek wysokoprężnych Peugeot powrócił w 1959 roku. Peugeot 403 w wersji sedan i kombi, były pierwszymi w historii francuskiej marki modelami, które otrzymały silniki wysokoprężne montowane seryjnie. Były to jednostki czterocylindrowe o pojemnosci skokowej 1.8 l i mocy 50 KM.
Diesel, który pojawił się w 1965 roku po raz pierwszy zamontowany został do Peugeota 404. Miał on moc 64 KM i stał się wielkim ulubieńcem francuskich taksówkarzy.
Natomiast pierwszym małym samochodem, który otrzymał silnik wysokoprężny był w 1968 roku Peugeot 204. Miał on pojemność skokową 1.3 l i moc 39 KM.
Z czasem olej napędowy dotarł także do klasy aut luksusowych. Peugeot 604 D z 1979 roku był pierwszym turbodieslem produkowanym i sprzedawanym na kontynencie europejskim. Przed nim był co prawda Mercedes-Benz 300 SD, ale ten przeznaczony był jedynie na rynek USA. Silnik Peugeota miał pojemność skokową 2.3 l i moc 80 KM, a w późniejszym okresie 2.5 l i moc 95 KM.
Kolejne innowacje nadeszły w 1999 roku, gdy Peugeot do modeli 306 i 406 wprowadził silniki HDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Rok później po raz pierwszy zastosowano filtr cząsteczek stałych.
Peugeot jest także producentem pierwszej seryjnej hybrydy połączonej z Dieslem, którą zastosowano w crossoverze Peugeot 3008 HYbrid4