Jimny to auto kultowe – jego poprzednik produkowany był przez… 20 lat. Nowy model zachował znakomite własności terenowe, konstrukcja nadal bazuje na ramie, auto wyposażone jest w reduktor pozwalający uzyskać napęd na wszystkie koła i poruszać się w trudnym terenie.
Suzuki Jimny ma prześwit 210 mm, nowy silnik benzynowy ma pojemność 1.5 litra i moc 102 KM. Oferowany jest z 5-biegową skrzynią ręczną, a w topowej wersji z 4-biegowym „automatem”.
W nowym Jimny’m zastosowano napęd ALLGRIP PRO. Oferuje on trzy tryby pracy: 2H, 4H oraz 4L. W pierwszym napęd przekazywany jest na koła tylne. Tryb 4H – napęd na obie osie – zalecany jest na śliskich nawierzchniach. Trzeci tryb 4L (z przełożeniem redukcyjnym) wykorzystuje się w najtrudniejszym terenie – w błocie, na grząskim piasku, podczas pokonywania wzniesień itp.
Ceny Jimny’ego ze skrzynią manualną zaczynają się od 67 900 zł (wersja podstawowa Comfort). Wersja Premium kosztuje 71 900 zł, a Elegance 79 900 zł. Za Elegance z „automatem” trzeba zapłacić 84 900 zł. Zła wiadomość jest taka, że auta na 2019 rok już są wyprzedane.
Nowy Suzuki Jimny mimo, że jest krótko na rynku, już zyskał uznanie międzynarodowych specjalistów, w tym jurorów konkursu Światowy Samochód Roku 2019 (zakwalifikowany do finałowej 10.) oraz plebiscytu Car o the Year 2019 (jest wśród 42 kandydatów do tego prestiżowego tytułu).
W galerii zdjęcia z pokazu Suzuki Jimny w warszawskim salonie Suzuki.