"Wzrost ten był wyższy od zmian na rynku. Odegraliśmy znaczącą rolę na wielu europejskich rynkach, a także w Azji" – powiedział Detlef Wittig, prezes zarządu Škoda Auto.

Największą popularnością cieszyły się modele Octavia i Octavia Tour, których sprzedano łacznie 270 274 egz. (w 2005 roku – 233 322). Wzrosła także sprzedaż Fabii – 243 982 egz. (w 2005 – 236 698). Mniej niż przed rokiem sprzedano Skody Superb – 20 989 (22 091). Najnowszy model Skoda Roomster, która w sprzedaży pojawiła się w czerwcu ub. Roku sprzedany został w liczbie 14 422 egz.

W krajach Europy zachodniej Škoda Auto sprzedaż wzrosła o 9,1 % ze sprzedażą 301 342 egz. Najlepiej samochody tej marki sprzedawały się w Niemczech (118 527 i 3,4 % udział w rynku)), Wielkiej Brytanii (38 801), Hiszpanii (24 869) i Austrii (16 943).

Škoda Auto utrzymała wiodąca pozycję w Czechach, gdzie zarejestrowanych zostało 37 388 samochdów tej marki.

W Europie Środkowej i Wschodniej (bez Czeskiej Republiki) sprzedanych zostało 146 612 egz. Samochody tej marki zdobyły pozycję liderów w Polsce, Słowacji, Bułgarii, na Litwie i w Bośni/ Hercegovinie.

W Azji sprzedano 36 541 egz. (+21,1%). Najwięcej aut kupili mieszkańcy Indii (12 105), Turcji (5 725), Egiptu (3 683) i Izraela (3 518).

Rekordowy wynikŠkoda Auto osiągnęła także w ubiegłorocznej produkcji. W 2006 roku wyprodukowano 556 443 egz, co stanowi wzrost o 12,5 % w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Zakład w Mlada Boleslav opuściło 240 919 egz. Octavii i Fabii, Vrchlabi – 96 853 Octavii i Octavii Tour, a Kvasiny – 45 447 Roomsterów i Superbów.

Plany na 2007 roku zakładają dalszy wzrost i wyprodukowanie 580 000 egz. i rozpoczęcie montażu samochodow tej marki także w Chinach.