Czeski producent sprzedał w naszym kraju w ciągu ostatnich 12 miesięcy 37 977 samochodów (o 192 sztuki więcej niż w 2010 roku. W 2011 roku Škoda jako jedyna marka spośród czołowej ósemki odnotowała wzrost sprzedaży przy ponad 10-procentowym spadku całego rynku. Co więcej, od 33 miesięcy marka pozostaje liderem miesięcznych zestawień sprzedaży samochodów osobowych w Polsce.

Najpopularniejszym modelem w Polsce w 2011 roku była Škoda Octavia. Zdecydowało się na nią 18 514 nowych nabywców. Średnia moc sprzedanej w minionym roku Škody, to 105 KM, a najchętniej wybierany kolor – srebrny. W porównaniu z 2010 r. zanotowano ponad 80-procentowy wzrost sprzedaży aut z instalacją LPG.

Škoda nieprzerwanie najpopularniejsza w Polsce Foto: Auto Świat
Škoda nieprzerwanie najpopularniejsza w Polsce

Według wstępnych danych, Škoda sprzedała w skali globalnej około 875 000 samochodów (w ubiegłym roku było to 762 600 egzemplarzy), odnotowując wzrost na poziomie 15 proc. Następny cel marki jest bardzo wyraźnie określony: do 2018 roku Czesi zamierzają osiągnąć sprzedaż swoich modeli na poziomie co najmniej 1,5 miliona sztuk rocznie.