W porównaniu z Octavią Tour pierwszej generacji, najnowsza wersja otrzymała odświeżony design, nowe wnętrze i została wyposażona w sprawdzone jednostki napędowe spełniające surowe normy emisji spalin Euro 5. Nie jest to jednak zupełnie nowe auto, nad którym aktualnie pracują inżynierowie Skody, ale przedliftingowa wersja II generacja popularnego modelu.

Podobnie jak poprzedniczka, Octavia Tour II generacji będzie dostępna zarówno w wersji nadwozia sedan, jak i kombi. Oznakowana jako “Tour", Octavia od momentu wejścia na rynek w 2004 roku zawojowała swój segment. Sprzedaż modelu Octavia pierwszej generacji na świecie osiągnęła łącznie ponad 1,4 miliona sztuk.

Udane połączenie kilku cech, takich, jak bogate wyposażenie w standardzie i przystępna cena sprawiły, że Octavia Tour pierwszej generacji uzyskała tak imponujące wyniki sprzedaży. Marka liczy na to, że w drugiej odsłonie, samochód powtórzy ten sukces.

Model dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych. Jego cena, w zależności od wersji nadwozia. Za kombi z 1,4-litrowym silnikiem MPI (80 KM) trzeba zapłacić 45 000 zł. Auto ze 102-konnym silnikiem 1,6 MPI jest droższe o 5000 zł. Wybierając limuzynę ze słabszym silnikiem trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 41 700 zł, mocniejsza odmiana to koszt 46 700 zł.

Wyposażenie standardowe Octavii Tour II generacji obejmuje m.in. 4 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne i fotel kierowcy regulowany na wysokość.

Specjalny pakiet wyposażenia Optimum, zawierający klimatyzację manualną Climatic, elektryczne sterowanie szyb z przodu, zdalne sterowanie centralnego zamka, komputer pokładowy i dodatkowe 6 głośników, dostępny jest w cenie 2000 zł, co pozwala zaoszczędzić 5100 zł.

Wkrótce w ofercie znajdzie się również 4-miejscowa wersja ciężarowa Octavii. Tak jak w przypadku pozostałych wersji Premia, przebudowa do wersji ciężarowej odbywa się w Polsce. Dopłata do wersji ciężarowej wynosić będzie 2000 zł.