Autorami interesującego projektu są studenci przyfabrycznej uczelni Skody w Mlada Boleslav. Skoda Rapid coupé o nazwie Atero jest już trzecim projektem studyjnym. W ostatnich latach zaprezentowano m.in. CitiJet i Funstar.
Zespół 27 studentów po raz trzeci podjął się przebudowy fabrycznej wersji kolejnego modelu Skody. Przebudowa Rapida Spaceback pochłonęła już 1300 godzin pracy, a do jej dokończenia potrzeba jeszcze nieco czasu.
Skoda Rapid Atero napędzana jest seryjnym silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM, który współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Wnętrze otrzymało sportowe fotele. W bagażniku zamontowano 400 W subwoofer i wzmacniacz dźwięku o mocy 1800 W mający do dyspozycji 14 głośników.
Modyfikacja nadwozia objęła przede wszystkim jego tylną część, w której obniżono dach i zamontowano nową tylną szybę. Podwójną końcówkę układu wydechowego przejęto z Octavii RS. Szyku dodają 18-calowe obręcze kół Turini oraz obniżone zawieszenie.
Podobnie jak i dwa poprzednie projekty studentów, także i Skoda Rapid Atero powstała tylko w jednym egzemplarzu.