Firma Smart rozpoczęła, współpracę z BASF – największym dostawcą z gałęzi przemysłu chemicznego dla motoryzacji. Bardzo istotnym czynnikiem dla elektrycznych samochodów jest ich niska masa. Dlatego firma skupia się na poszukiwaniu i coraz szerszym wykorzystaniu lekkich materiałów do konstrukcji aut. Nowością w Fourvision są transparentne panele słoneczne. Umieszczone na dachu auta.Energia przez nie wytworzona pozwala na zasilenie urządzeń multimedialnych samochodu oraz trzech wentylatorów od systemu klimatyzacji. Pojazdy przyszłości powinny być konstruowane z ultra nowoczesnych materiałów, w celu stworzenia aut zużywających małe ilości energii i zapewniających wysoki komfort podróżowania. Forvision otrzymał w pełni plastikowe koła. Pozwoliły one w znacznym stopniu obniżyć ich masę. Każde z kół jest lżejsze o 3 kg od standardowego. Nowo opracowany plastik ma dłuższe włókna, dzięki czemu uzyskano ich wysoką wytrzymałość. Pierwsze testy wypadły pomyślnie i jest duże prawdopodobieństwo, że wejdą one do produkcji seryjnej.Siedzenia samochodu skonstruowana tak by były wygodne, ale jednocześnie umożliwiły obniżenie masy. Bardzo dużo energii w każdym aucie pobiera klimatyzacja. Smart by zmniejszyć jej pobór zastosował między innymi specjalną folie na szybach oraz panele izolujące przed wysoką oraz niską temperaturą. W panele wmontowano specjalne „pianki”opracowane przez BASF, ułatwiające utrzymać właściwą temperaturę.Rozwiązania zastosowane w Smarcie z pewnością spełniają swoje zadanie. Poza jednym, elektrycznym silnikiem, który wciąż jest bezużyteczny. Pomimo jego zalet, brak punktów ładowania i pojemność jego baterii sprawiają iż te samochody nie sprawdzają się w codziennym użytkowaniu.
Smart Forvision: na plastikowych kołach
Smart jest pionierem w zakresie rozwoju samochodów miejskich. Na targach we Frankfurcie zaprezentuje elektryczny pojazd Forvision