Sprzedaż samochodów marki Mercedes-Benz w USA zmalała w 2008 roku o 11 proc. Sprzedano 225.128 egz., gdy dla porównania w 2007 roku 253.433 egz. Te straty pokrył jednak nieoczekiwanie Smart. Koncern Daimler AG dzięki tak zróżnicowanej ofercie sprzedał w USA jedynie o 1,5 proc. mniej samochodów w 2008 roku.
Sukces Smarta jest tym większy, że nowa marka wkroczyła na rynek amerykański jako zupełnie nieznana w tych rejonach świata, z jednym modelem i mniejszą gamą wersji niż w Europie. Dla przykładu Smart ForTwo Brabus w USA trafił do sprzedaży dopiero na początku 2009 roku.
Smart dostępny jest jedynie w 35 z 50 stanów USA i oferuje go tylko 74 dilerów. Zapewne w sukcesie rynkowym pomogły także przepisy, które w wielu amerykańskich miastach preferują małe samochody, co szczególnie dotyczy mniejszych (50 proc.) opłat za parkowanie.
Ubiegłoroczna produkcja Smartów osiągnęła 139 tys. egz., co oznacza wzrost o 35 proc. Z czego 24. 622 egz. sprzedano w USA.