Auto Świat Wiadomości Aktualności Sordo i Kubica najlepsi w Rajdzie Niemiec 2013

Sordo i Kubica najlepsi w Rajdzie Niemiec 2013

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Tegoroczny Rajd Niemiec miał swoją dramaturgię. Na trudnych odcinkach specjalnych wypadali z trasy najlepsi. Polscy kibice dopingowali Roberta Kubicę, który wygrał w WRC2 i został liderem mistrzostw świata.

Dani Sordo
Zobacz galerię (33)
Auto Świat
Dani Sordo

Robert Kubica (Citroen DS3 RRC), jadący z pilotem Maciejem Baranem, wygrał Rajd Niemiec 2013 w klasyfikacji WRC-2. To trzecie w tym roku zwycięstwo Polaka, które pozwoliło na zajęcie pozycji lidera w tegorocznych mistrzostwach świata.

To nie jedyny sukces Kubicy, który w klasyfikacji Rajdu Niemiec zajął piąte miejsce, a więc najwyższe w historii dotychczasowych startów polskich kierowców. Warto przypomnieć, iż w Rajdzie Polski 2009, będącym wówczas eliminacją RSMŚ, Krzysztof Hołowczyc wywalczył szósta pozycję.

Tegoroczny Rajd Niemiec, po odpadnięciu dwóch wielkich faworytów z zespołu Volkswagen Motorsport – S. Ogiera (4. OS) i J-M. Latvali (12.0S) o zwycięstwo walczył duet – Dani Sordo – Citroen DS3 WRC i Thierry Neuville – Ford Fiesta RS WRC.

Ostatecznie Dani Sordo, który objął prowadzenie w rajdzie na 13. OS, wykorzystał swoje doświadczenie i spokojnie dojechał na pozycji lidera do mety. to dla sympatycznego kierowcy fabrycznego Citroena pierwsze zwyciestwo w historii startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Ma on na koncie w 108 startach - 20 drugich i 14 trzecich miejsc.

Na Power Stage najlepszy okazał się lider mistrzostw świata Sebastian Ogier.

Najwięcej, bo aż 6 odcinków specjalnych wygrał Sebastian Ogier. Zwycięzca rajdu 3 razy mijał linię mety jako pierwszy, Thierry Neuville zapisał na swoje konto 4 zwycięstwa, a Jarki-Mati Latvala – 2. Żadnego odcinka w tym rajdzie nie wygrał lider Citroena – Mikko Hirvonen.

Polskich kibiców emocjonowała jazda Roberta Kubicy. Przyznać trzeba, iż były kierowca Formuły 1 radzi sobie w rajdach coraz lepiej, a co najważniejsze popełnia mniej błędów, jedzie bardziej rozważnie, kalkuluje i dojeżdża. Chociaż Polak nie ustrzegł się kilku błędów, to jednak szczęśliwie dobrnął do linii mety. Pogratulować można najwyższego miejsca w historii startów polskich kierowców w mistrzostwach świata. Jeżeli znajdą się tacy, którzy powiedzą, że Kubica miał fart, bo inni wypadli, to należy powiedzieć, iż liczy się tylko ten, który przekroczy linię mety. Kubica dojechał, a wygrana w WRC2 dała ma jednocześnie prowadzenie w klasyfikacji mistrzostw.

- To był trudny rajd. Właściwie trudno powiedzieć, czy asfaltowy, bo jechaliśmy w błocie, w różnych warunkach. Końcowe pięć kilometrów było trudne. Chyba mamy jakąś awarię dyferencjału lub skrzyni biegów. Na jednym skrzyżowaniu przestrzeliliśmy zakręt, ponieważ usłyszałem hałas i się martwiłem, co dalej. Na szczęście jesteśmy na mecie. – powiedział Robert Kubica.

Rajdowe święto w Niemczech przyćmił jedynie tragiczny wypadek, który wydarzył się w sobotę na odcinku Arena Panzerplatte, w którym zginęła załoga Triumpha należącego do grupy Slowly Sideways. Holender Rob de Vos prowadzący Triumpha TR7 stracił panowanie na hopie Gina. Auto wyleciało w powietrze, po czym uderzyło w drzewa. Niestety, nawet szybka pomoc służb ratowniczych nie zdołała uratować ani kierowcy ani pilota Marcela Benninga.

Pierwotnie myślano nawet o zakończeniu rajdu. Ostatecznie jednak odwołano ostatni sobotni odcinek specjalny, a w niedzielę dwa odbyły się zgodnie z planem.

1.Sordo / Del BarrioCitroen DS3 RS WRC3:15:19.4
2.Neuville / GilsoulFord Fiesta RS WRC+53.0
3.Hirvonen / LahtinenCitroen DS3 WRC+2:36.1
4.Prokop / ErnstFord Fiesta RS wRC+8:00.8
5.Kubica / BaranCitroen DS3 RRC+9:01.3
6.Evans / BarrittFord Fiesta R5+9:14.2
7.Latvala / AnttilaVolkswagen Polo R WRC+9:55.0
8.Paddon / KennardSkoda Fabia S2000+13:01.2
9.Ostberg / AnderssonFord Fiesta RS WRC+13:28.1
10.Nowikow / MinorFord Fiesta RS WRC+15:17.9
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków