• Dziś cena produkowanego w warunkach laboratoryjnych syntetycznego paliwa wynosi około 4,50 euro za litr – co absolutnie nie jest konkurencyjne w stosunku do paliw kopalnych
  • Ilość energii elektrycznej potrzebna do przejechania 100 kilometrów na paliwie syntetycznym pozwoliłaby "elektrykowi" przejechać 700 kilometrów
  • Zatankowany syntetycznym paliwem samochód testowy nie zachowuje się inaczej niż pod wpływem tradycyjnego paliwa

Kierowcy zdali już sobie sprawę: potrzebujemy motoryzacji bardziej przyjaznej dla środowiska. Oczywiście podstawowym rozwiązaniem tego problemu są samochody elektryczne. Ale co z milionami aut spalinowych, które jeżdżą dziś po drogach? Dla wielu osób wyjściem z sytuacji może być e-paliwo - czyli paliwo syntetyczne. Powszechne stosowanie takiego paliwa oznaczałby, że każdy silnik – benzynowy lub wysokoprężny – byłby neutralny dla klimatu, pod warunkiem że paliwo syntetyczne byłoby produkowane w sposób zrównoważony. Auto Bild przedstawił analizę, jak działają paliwa elektryczne, ile kosztują, i jak jeżdżą napędzane nimi samochody.

Czym jest e-paliwo?

Nazwa e-paliwa – brzmi innowacyjnie i oznacza "elektropaliwa", tj. "paliwo elektryczne". Określenie może być nieco mylące, ponieważ niektórzy mogą je kojarzyć z ładowaniem baterii w samochodzie. Ale zupełnie nie o to chodzi. Paliwa elektryczne mogą być tankowane jak normalne paliwo przy pompie, a nie w gnieździe. Dlaczego więc paliwa "elektryczne". Ponieważ energia elektryczna jest wykorzystywana do ich produkcji. Chodzi o zieloną elektryczność z energii słonecznej i wiatrowej.