Przyznać trzeba, iż model ten nie dostarczył w Europie południowokoreańskiemu producentowi spodziewanych sukcesów. W 2017 roku sprzedano na starym kontynencie tylko 12 100 sztuk, z czego ponad 3 000 w Niemczech. Natomiast wersje z silnikami elektrycznymi, które stanowiły 45 proc. ze wszystkich sprzedanych, cieszyły się sporą popularnością w Norwegii.

Kia Soul w wersji elektrycznej napędzana jest silnikiem o mocy 81 kW, a bateria o pojemności 30 kWh pozwala na pokonanie dystansu około 250 km. Ładowanie baterii akumulatorów odbywa się przez podłączenie do standardowej, domowej sieci elektrycznej i w przypadku pełnego rozładowania trwa do pięciu godzin z użyciem standardowego, pokładowego prostownika-ładowarki o mocy 6,6 kW. Przy zastosowaniu ładowarki prądu stałego 100 kW ładowanie do 80% pojemności trwa tylko 25 minut lub 33 minuty z ładowarki 50 kW.