Pozycję lidera rynku aut nowych zajęła Skoda, której samochody znalazły 2841 nabywców, o 4,7% mniej niż w ubiegłym roku. Dało to czeskiej marce 10,6% udziału w rynku, o 0,1% więcej niż rok wcześniej.

Na pozycję wicelidera polskiego rynku awansował Fiat, którego auta kupiło 2817 nabywców. To jeden z najwyższych wskaźników wzrostu w gronie dziesięciu najchętniej kupowanych na polskim rynku marek - 12,1% Fiat zwiększył tym samym swój udział w rynku z 8,9 do 10,5%.

Trzecie miejsce zajął Opel, którego samochody kupiło 2506 osób, o 17,1% mniej niż rok wcześniej. Udział w rynku tej marki spadł do 9,4%.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki: Volkswagen - 2084 sprzedane auta (wzrost o 20,7% w porównaniu ze styczniem 2008 r.), Toyota - 1812 (spadek o 48,7%), Peugeot - 1691 (wzrost o 11,8%), Renault - 1529 (spadek o 12,3%), Ford - 1426 (wzrost o 1,6%), Honda - 1400 (wzrost o 2,6%) i Citroen - 1 210 (spadek o 16,3%).

Drugą dziesiątkę rankingu otwierają marki koreańskie: Kia (1136 aut, +11,3%) i Hyundai (1 096 szt., +44,8%).

Diametralnie zmieniła się sytuacja na rynku samochodów używanych. W styczniu Polacy sprowadzili "zaledwie" 44 tys. 199 takich samochodów, o ponad 41% mniej niż w grudniu oraz o 36,4% mniej niż styczniu roku ubiegłego.

Główną przyczyną znaczącego spadku prywatnego importu był słabnący złoty. Jednak udział samochodów najstarszych, eksploatowanych ponad 10 lat, wzrósł na koniec stycznia do niemal 48% (44% na koniec ubiegłego roku).

Nadal najpopularniejszą marką wśród sprowadzonych aut używanych pozostaje Volkswagen. W styczniu 2009 roku sprowadzono do kraju ponad 8,11 tys. samochodów tego producenta, o 43,6% mniej niż rok wcześniej.

Dalsze miejsca zajmują: Opel, Ford, Renault, Audi, SEAT, Mercedes, BMW, Peugeot i Mazda.