Ze statystyk stowarzyszenie europejskich producentów wynika, że także w lipcu 2009 roku rosyjski rynek odnotował znaczne straty (-58 proc.). Dotyczy to praktycznie wszystkich marek.
Na czele wciąż pozostaje Łada, która w lipcu 2009 roku ze sprzedażą 32 tys. samochodów posiadała 28 proc. udziałów w rynku. Rosja jest dla tego producenta podstawowym odbiorcą i spadek sprzedaży o 42 proc. oznacza zagrożenie jego dalszej egzystencji.
Jeszcze większe starty odnotowali zagraniczni producenci – Hyundai stracił 78 proc., Toyota – 75 proc., Mazda – 77 proc., Ford – 72 proc. i Volvo – 70 proc.
Sprzedaż O+LUV na rynku rosyjskim - kolejność marek w lipcu 2009-Marka/okres7/20097/2008Różnica1-7/20091-7/2008Różnica1.Lada3242656079-42%212296378731-44%2.Chevrolet779818831-59%67955144532-53%3.Renault665411132-40%4326467722-36%4.GAZ570912447-54%3257481753-60%5.Ford533319168-72%54390116794-53%6.Kia51248619-41%3573058300-39%7.Toyota506920108-75%43084108855-60%8.Hyundai461120680-78%41706123494-66%9.Mitsubishi401010499-62%2335369773-67%10.Nissan389613967-72%4316991514-53%11.Daewoo36359945-63%3127762470-50%12.Volkswagen32525040-35%2471925626-4%13.Opel32438622-62%2506662145-60%14.Peugeot24584877-50%1937625208-23%15.UAZ21012968-29%1535230778-50%16.Suzuki20832906-28%1069924250-56%17.Škoda20294708-57%2144428658-25%18.Mazda15256760-77%2239944862-50%19.Honda14718001-82%1631642927-62%20.BMW13501683-20%917910596-13%21.Audi13281454-9%873210114-14%22.Fiat11423774-70%900715184-41%23.Geely987365170%51971011414%24.Ssang Yong9481123-16%46667723-40%25.Mercedes-Benz8561322-35%59739848-39%26.Chance8300-12020-27.Citroën8291244-33%7638614524%28.Subaru7032340-70%542212427-56%29.Land Rover5731815-68%547012274-55%30.Lexus5501566-65%38018919-57%31.Volvo4001321-70%449813569-67%32.Lifan357573-38%17412531-31%33.Volkswagen vans3501001-65%32435662-43%34.IZH (VAZ 2104)2922398-88%465616160-71%35.Infiniti290663-56%33523844-13%36.Chery2391445-83%194911336-83%37.Great Wall205767-73%17016176-72%38.Porsche158300-47%7831445-46%39.Cadillac111168-34%10381073-3%40.Hummer9637159%849407109%41.Mercedes-Benz vans92239-62%8251668-51%42.BYD59550-89%8673507-75%43.Jaguar58128-55%615981-37%44.Jeep47291-84%2781863-85%45.SEAT42221-81%664837-21%46.Mini4267-37%359564-36%47.Dodge34551-94%3142806-89%48.SAAB27108-75%232747-69%49.Iveco2588-72%262465-44%50.Chrysler25166-85%168977-83%51.Alfa Romeo629-79%73201-64%52.Isuzu50-430-53.IKCO0145-1781446-88%-Razem115483273299-58%8791441760898-50%
Wśród statystyk poszczególnych modeli także dominują rodzime produkty.W pierwszej dziesiątce jest siedemmodeliwyprodukowanych w Rosji. Liderem jest Łada Priora, której sprzedano jedynie o 16 proc. mniej niż w analogicznym okresie minionego roku. Największe starty zanotowała Mazda3 (-93 %), a w dalszej kolejności: Kia Spectra (-87 %), Škoda Octavia (-81 %) i Toyota Corolla (-80 %).
25 najlepiej sprzedajacych się modeli - kolejność w lipcu 2009-Model/okres7/20097/2008Różnica1-7/20091-7/2008Różnica1.LADA Priora1034913673-24%5940570303-16%2.LADA Samara797317176-54%55180105459-48%3.LADA Kalina61827659-19%3830954208-29%4.LADA 2105/2107546713300-59%42108101794-59%5.RENAULT Logan51217687-33%3070248761-37%6.FORD Focus341410023-66%3268956380-42%7.OPEL Astra21443970-46%1414225808-45%8.LADA 4x4204619614%13439129844%9.DAEWOO Nexia19485764-66%1666831325-47%10.CHEVROLET Lanos19094115-54%1693629583-43%11.CHEVROLET Niva18833993-53%1371429215-53%12.DAEWOO Matiz16874181-60%1460931145-53%13.CHEVROLET Lacetti16246499-75%1967751488-62%14.CHEVROLET Aveo16152875-44%1048718733-44%15.HYUNDAI Getz15742903-46%1258024065-48%16.MITSUBISHI Lancer15694514-65%1023638439-73%17.TOYOTA Corolla15697844-80%986833337-70%18.KIA Cee'd15172450-38%1046215195-31%19.TOYOTA Camry11083268-66%1066716036-33%20.NISSAN Qashqai10712796-62%862418336-53%21.NISSAN Almera7962250-65%753616440-54%22.HYUNDAI Tucson7162891-75%824712246-33%23.ŠKODA Octavia5903041-81%742517049-56%24.KIA Specta5143826-87%746924415-69%25.MAZDA 32193085-93%1133025459-55%