Subaru Impreza przejechała słynny niemiecki tor w 7 minut 55 sekund, a to szybciej niż 500-konne Porsche Panamera (7 minut 56 sekund) i 556-konny Cadillac CTS-V (7 minut 59 sekund). Jest w tym wszystkim jednak pewien haczyk.
Porsche i Cadillac były w pełni seryjne, a Impreza to swego rodzaju prototyp i hybryda. Dlaczego prototyp? Bo to jedyny taki egzemplarz na świecie. A dlaczego hybryda? Bo do jej budowy wykorzystano elementy z modelu R205 (inne zawieszenie, wyczynowe hamulce, 325 KM mocy) oraz modelu Spec C (308 KM, inne zawieszenie, nowa blokada mechanizmu różnicowego).
Oba te modele są sprzedawane wyłącznie w Japonii, a tego, które elementy z nich znalazły się w rekordowo szybkiej Imprezie, nie wiadomo. Nie wiadomo nawet, ile auto ma mocy! Tym bardziej jest to wszystko fascynujące…
Galeria zdjęć
Subaru Impreza WRX STI to najszybszy sedan na Nurburgringu
Subaru Impreza WRX STI to najszybszy sedan na Nurburgringu
Subaru Impreza WRX STI to najszybszy sedan na Nurburgringu
Subaru Impreza WRX STI to najszybszy sedan na Nurburgringu
Subaru Impreza WRX STI to najszybszy sedan na Nurburgringu
Subaru Impreza WRX STI to najszybszy sedan na Nurburgringu
Subaru Impreza WRX STI to najszybszy sedan na Nurburgringu
Subaru Impreza WRX STI to najszybszy sedan na Nurburgringu