Subaru Impreza przejechała słynny niemiecki tor w 7 minut 55 sekund, a to szybciej niż 500-konne Porsche Panamera (7 minut 56 sekund) i 556-konny Cadillac CTS-V (7 minut 59 sekund). Jest w tym wszystkim jednak pewien haczyk.
Porsche i Cadillac były w pełni seryjne, a Impreza to swego rodzaju prototyp i hybryda. Dlaczego prototyp? Bo to jedyny taki egzemplarz na świecie. A dlaczego hybryda? Bo do jej budowy wykorzystano elementy z modelu R205 (inne zawieszenie, wyczynowe hamulce, 325 KM mocy) oraz modelu Spec C (308 KM, inne zawieszenie, nowa blokada mechanizmu różnicowego).
Oba te modele są sprzedawane wyłącznie w Japonii, a tego, które elementy z nich znalazły się w rekordowo szybkiej Imprezie, nie wiadomo. Nie wiadomo nawet, ile auto ma mocy! Tym bardziej jest to wszystko fascynujące…