Z przodu nowością są przezroczyste reflektory, które opcjonalnie mogą występować z podwójnymi światłami ksenonowymi. Zderzak jest bardziej wysunięty do przodu. Tylne lampy wykonano z przezroczystego szkła. W sedanie zmieniono tylko lekko ich kształt, a w kombi są całkiem nowe. Wnętrze zyskało nieco inny wystrój i wyposażenie określane jako "formy". Klienci mają do wyboru prostą "formę" Linear, Arc ze skórzaną tapicerką i drewnianym kokpitem oraz Vector, której wyróżnikiem są metalizowane wstawki na desce rozdzielczej. Aero to model z najmocniejszą jednostką.Silniki to jedna z ważniejszych zmian. Nowością, na którą czekało wielu fanów Saaba, jest poszerzenie oferty o turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail. Zapewnia on autu bardzo dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu oleju napędowego. Wysoki moment obrotowy umożliwia płynne i bezpieczne wyprzedzanie. W najmocniejszym silniku benzynowym moc podwyższono do 250 KM. Nowością jest również pięciobiegowa automatyczna skrzynia, która analizuje warunki jazdy i przystosowuje się do nich.Zmienione zawieszenie poprawnie tłumi nierówności i zapewnia dobre trzymanie się drogi. Po raz pierwszy można zamówić w Saabie ESP umożliwiający opanowanie auta w warunkach bliskich poślizgowi. W standardzie wszystkich modeli jest m.in. ABS, cztery poduszki, aktywne zagłówki, klimatyzacja. Za najtańszą wersję Linear ze 150-konnym silnikiem benzynowym trzeba zapłacić 144 250 zł, Arc kosztuje od 158 630 zł, a ceny Vectora zaczynają się od 159 920 zł. Na Aero trzeba wydać minimum 202 445 zł.
Subtelnie odmieniony
Z zewnątrz zmieniony Saab 9-5 niewiele różni się od swojego poprzednika. Dopiero po bardziej wnikliwym obejrzeniu samochodu zauważymy subtelne zmiany.