Nowe terenowe Maserati do złudzenia będzie przypominać Porsche Cayenne. Platforma, która stanie się podstawą nowego Maserati i Alfa Romeo, pochodzi z najnowszego wcielenia Jeepa Grand Cheronee, a także wykorzystywana jest przez Mercedesa-Benz GL i wkrótce nową generację klasy M.

Jednak Maserati zamierza zmodyfikować podwozie, geometrię zawieszenia, sztywność amortyzatorów i sprężyn. Auto to ma być produkowane w amerykańskiej fabryce Jefferson North, gdzie powstaje Jeep Grand Cherokee.

Co planuje Maserati?Do napędu przewidziano dwa silniki. Podstawowym będzie sześciocylindrowy Pentastar o pojemności skokowej 3.5 l oraz znacznie droższy ośmiocylindrowy HEMI V8. Nie będą to jednostki Chryslera ani Ferrari. Mówi się o ścisłej współpracy amerykańskich i włoskich konstruktorów i stworzeniu nowej jednostki na bazie silnika Pentastar. Będzie to walka o emisję szkodliwych spalin i mniejsze zużycie paliwa, a pod tym względem Chrysler ma lepsze wyniki niż włoski producent.

Jeep Grand Cherokee dawcą komponentów do Maserati i Alfa RomeoMożna oczekiwać, iż nowy SUV Maserati pojawi się w sprzedaży najwcześniej w 2013 roku.