Kompakt Suzuki pojawił się w Europie w 1995 r. Początkowo jako hatchback, potem doszedł sedan i kombi.
Auto nie wyróżniało się czymś szczególnym, ale było dość trwałe, niezawodne i sprawdzało się jako pojazd rodzinny.
W 2002 r. wstrzymano produkcję Baleono w Japonii, a 5 lat później także w innych fabrykach, m.in. w Indiach.
U szefów Suzuki musiał jednak pozostać jakiś sentyment do tego modelu, bo w marcu 2015 r. na salonie w Genewie zaprezentowali koncept o nazwie iK-2, zapowiadając jednocześnie wprowadzenie go do produkcji pod koniec 2015 r.
We wtorek 15 sierpnia – w pierwszy dzień prasowy salonu we Frankfurcie – pokazany zostanie już model gotowy, produkcyjny o nazwie Baleno.
Przygotowane auto to 5-drzwiowy hatchback, bardzo podobny do modelu koncepcyjnego pokazanego w marcu w Genewie.
Wersja produkcyjna różni się od prototypu tylko kształtem reflektorów i drobnymi detalami (np. przetłoczeniem bocznym).
Suzuki nie podaje żadnych danych technicznych – ujawni je dopiero 15 sierpnia. Można jednak przypuszczać, że wymiary Baleno w wersji produkcyjnej będą takie same jak prototypu, który mierzył 4023 mm długości, 1920 mm szerokości i 1450 mm wysokości.