Czym więc jest koncepcyjny Splash? Japończycy mówią, że auto jest rozwinięciem koncepcji samochodu dla każdego członka rodziny, niezależnie od stylu życia, wieku, płci. Ma sprawdzać się w każdych warunkach drogowych - od krótkich jazd miejskich po dłuższe trasy.Sposobem na przestrzeń jest wysokośćWymiarami zewnętrznymi Splash przerósł nieznacznie Swifta. Auto mierzy 3,78 mdługości (+8 ,5 cm), 1,78 m szerokości (+9 cm) i 1,65 m wysokości (+14 cm). Rozstaw osi jest za to nieznacznie mniejszy (o 3 cm) i wynosi 2,36 m. W środku w komfortowych warunkach ma podróżować 5 osób. Patrząc na auto z przodu, nie można oprzeć się wrażeniu, że styliści Suzuki inspirowali się trochę designem niemieckiego Audi - świadczy o tym przede wszystkim olbrzymi wlot powietrza do chłodnicy. W każdym razie ciężko tu mówić o elementach charakterystycznych dla marki. Gdy patrzymy na auto z boku, uwagę zwracają przede wszystkim wyraźnie zarysowane nadkola i spore jak na tej wielkości pojazd, 18-calowe alufelgi. Reflektory wykonane w technice diod świecących LED oraz kamery zamiast bocznych lusterek zewnętrznych to raczej pieśń przyszłości. Pod maską Splasha znajduje się nowy, 16-zaworowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l. Niestety, producent nie podaje jeszcze nawet przybliżonej mocy jednostki, ale nie podejrzewamy, by przekroczyła ona znacząco 75 KM. Do przeniesienia napędu posłużyła 4-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Kiedy zobaczymy auto seryjne? Najprawdopodobniej dopiero za około 2 lata.
Galeria zdjęć
Suzuki Splash - Japońska kropelka
Suzuki Splash - Japońska kropelka
Suzuki Splash - Japońska kropelka
Suzuki Splash - Japońska kropelka
Suzuki Splash - Japońska kropelka
Suzuki Splash - Japońska kropelka
Suzuki Splash - Japońska kropelka