Oferta Volvo w segmencie wyższym premium jest niezwykle bogata i kompleksowa, dzięki czemu każdy wymagający klient znajdzie coś dla siebie. Gama szwedzkiej marki składa się ze stonowanej, ale niezwykle eleganckiej limuzyny S80 oraz przestronnego kombi V70, a także rasowego pogromcy bezdroży w postaci modelu XC70. Spokojne, klasyczne szwedzkie wzornictwo modeli S80 oraz V70 sprawia, że samochody te będą atrakcyjne wizualnie jeszcze przez długi czas. A to przekłada się bezpośrednio na ich wysoką wartość i pożądanie po latach na rynku wtórnym.

Maksymalną użyteczność tak na asfalcie, jak i na bezdrożach oferuje model XC70, który przyciąga uwagę rasową off-roadową sylwetką. Pod względem wizualnym model ten wyróżnia się m.in. bardziej masywnymi zderzakami, dodatkowymi nakładkami na progi i nadkola oraz osłoną pod silnikiem, które zapewniają dodatkową ochronę na bezdrożach. Volvo XC70 ma napęd na wszystkie koła i układ stabilizacji toru jazdy zapobiegający przechyłom, poślizgom i wywrotkom. Prześwit w tym wariancie sięga 21 cm, a to nie tylko 6 cm więcej niż w klasycznym modelu V70, ale również więcej niż u wielu aut typu SUV.

Kwintesencja komfortu

Wygląd i aranżacja wnętrza wszystkich flagowców Volvo jest zbliżona oferując typowy dla szwedzkiej marki minimalistyczny, elegancki i rzeczowy styl. W kabinach Volvo S80, V70 i XC70 czujemy się niezwykle przytulnie, w czym zasługa m.in. gustownie dobranych materiałów, wysmakowanych detali wykonanych np. z aluminium, oraz przemyślanej kolorystyki. Docenimy również obszerność kabin oraz wygodę bardzo dobrze wyprofilowanych foteli i tylnych kanap. Tuż za nimi znajdziemy obszerne bagażniki. W limuzynie S80 ma on pojemność 480 litrów, a w kombi V70 i XC70 aż 575 litrów. W tych ostatnich modelach po złożeniu na płasko oparć kanapy kubatura bagażnika powiększa się do 1580 litrów.

Nowoczesne silniki

Volvo S80 możemy zamówić z doskonale ocenionym przez prasę branżową 2-litrowym silnikiem diesla D4 Drive-E o mocy 181 KM. Poza tym model S80 jest dostępny także z silnikiem benzynowym T5 Drive-E, czyli 2-litrową jednostką o mocy 245 KM. Warto podkreślić, że wersja benzynowa jest oferowana wyłącznie z automatyczną 8-biegową skrzynią biegów. W wariancie dieslowskim możemy również wybrać 6-biegową przekładnię manualną. Jednostki te są w szwedzkim aucie gwarantem doskonałych osiągów - model D4 Drive-E rozpędza się ze startu do 100 km/h w 8,4 sekundy, a T5 Drive-E w zaledwie 6,5 sekundy!. Volvo S80 z tymi jednostkami ma przy tym umiarkowany apetyt na paliwo spalając średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km w wersji D4 Drive-E oraz 6,4 l/100 km w modelu T5 Drive-E. To doskonałe wyniki na tle współczesnych rywali.

Gama jednostek napędowych w modelu V70 jest jeszcze bogatsza i znajdziemy w niej, oprócz wyżej wymienionych jednostek, także motor benzynowy T4 - 2.0/190 KM oraz trzy diesle: D2 Drive-E - 2.0/120 KM, D3 Drive-E - 2.0/150 KM oraz D4 - 2.4/181 KM. Ten ostatni pięciocylindrowy wariant jest stosowany w modelu V70 z napędem na cztery koła AWD. Z kolei w rasowym wariancie XC70 pod maską znajdziemy również 2,5-litrowy silnik T5 o mocy 254 KM, którego moment obrotowy również rozdzielany jest na cztery koła.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze

Volvo stało się już synonimem najwyższego poziomu bezpieczeństwa od lat dwudziestych wyznaczając trendy, za którymi podążają inne marki. We flagowych modelach S80, V70 oraz XC70 nie mogło być inaczej. W zakresie bezpieczeństwa biernego modele te nawet w podstawowych wersjach oferują komplet przednich, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych oraz systemy SIPS – zapewniający dodatkową ochronę w momencie uderzenia bocznego i WHIPS, który chroni szyjny odcinek kręgosłupa w razie wypadku. Pasażerów Volvo mogą też chronić rozbudowane systemy bezpieczeństwa czynnego. Volvo jako jedna z pierwszy marek wprowadziło system City Safety, w którym specjalny radar aktywnego tempomatu analizuje ruch przed pojazdem. Jeśli pojawi się przed samochodem przeszkoda system nas o nim ostrzeże, a jeśli nie zareagujemy, sam automatycznie zatrzyma pojazd. Możemy liczyć m.in. na układ ostrzegający o bezwiednej zmianie pasa ruchu, który jednocześnie ochroni nas przed opuszczeniem pasa i wprowadzi na właściwy tor jazdy, oraz na system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy.

Cenowy nokaut

Za podstawową wersję modelu Volvo S80 D54 zapłacimy 172 100 zł. Warto jednak dobrać wyposażenie tego auta tak aby jego łączna wartość przekraczała 200 tys. zł. Wówczas obejmie nas niezwykle atrakcyjna oferta Volvo, w ramach której każdy model S80, V70 i XC70 kosztujący powyżej dwustu tysięcy złotych jest objęty rabatem 25%. W naszej kieszeni zostanie więc co najmniej 50 tys. zł! Zatem, uwzględniając zniżkę, dobrze wyposażony model D54 zapłacimy od ok. 150 tys. zł., a model T5 od 152 tys. zł.

Równie atrakcyjnie prezentuje się oferta kombi V70. Na przykład jeśli zainteresujemy się topową wersją Summum z nowoczesnym silnikiem diesla D4 Drive-E i wyposażoną w automatyczną skrzynię biegów to zapłacimy za nią nie 200 100 zł, jak widnieje w katalogu, a zaledwie 150 100 zł biorąc pod uwagę obecną promocję Volvo. Znakomicie wyposażone wersje w przystępnych cenach możemy również skonfigurować w przypadku modelu XC70. I tak np. jeśli chcielibyśmy kupić ten model z najbogatszym wyposażeniem Summum, napędem na cztery koła i sprzężonym z automatyczną skrzynią biegów to, uwzględniając 25-procentową zniżkę, zakupimy ten model za kwotę 167 000 zł (silnik D4: 2.4/163 KM), a w wersji Momentum ledwie 152 600 zł. Tak atrakcyjnej oferty rabatowej jak Volvo nie ma żaden inny producent w segmencie premium. W dodatku modele te z powodzeniem wygrywają każde zestawienie z dobrze wyposażonymi samochodami klasy średniej. W przypadku Volvo możemy cieszyć się komfortem i prestiżem oraz obszernością kabiny i poziomem bezpieczeństwa, jakich nie zaznamy w mniejszych autach klasy średniej za podobną cenę.

Materiał przygotowany we współpracy z Volvo.