Auto Świat Wiadomości Aktualności Tak "optymalizują" koszty firmy przewozowe. Kontrola ITD ujawniła szereg naruszeń

Tak "optymalizują" koszty firmy przewozowe. Kontrola ITD ujawniła szereg naruszeń

Niemal 63 tony ważył zespół pojazdów zatrzymany przez inspektorów mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Jakby tego było mało, samochód ciężarowy był niesprawny technicznie. Z kolei druga z zatrzymanych ciężarówek ważyła blisko 47 zamiast dopuszczalnych 34 ton.

Niemal 23 tony za dużo ważył zatrzymany przez ITD zespół pojazdów przewożący dwa 20-stopowe kontenery
GITD
Niemal 23 tony za dużo ważył zatrzymany przez ITD zespół pojazdów przewożący dwa 20-stopowe kontenery

W czwartek (14 lipca) patrol Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) na DK50 w Mszczonowie zatrzymał do kontroli dwie znacznie przeładowane ciężarówki. W pierwszym przypadku 8-osiowy zespół pojazdów przewożący z Gdańska do Grójca dwa 20-stopowe kontenery ważył 62,6 tony. Tym samym kierowca przekroczył dopuszczalną masę 40 ton o blisko 23 tony.

Z zatrzymanej ciężarówki wyciekał olej
Z zatrzymanej ciężarówki wyciekał olejGITD

"Tak duża masa ładunku spowodowała również przekroczenie o 1,55 t dozwolonych nacisków grupy trzech osi nienapędowych na drogę. Nienormatywna ciężarówka poruszała się po drodze publicznej bez wymaganego w tym przypadku zezwolenia kategorii V i bez pojazdu pilotującego" — dodaje ITD. Jakby tego było mało, z ciągnika siodłowego wyciekał olej.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W związku z wykrytymi naruszeniami inspektorzy ITD zatrzymali dowód rejestracyjny i zakazali kontynuowania jazdy do czasu doprowadzenia ciężarówki do stanu wymaganego przepisami. Ponadto wszczęte zostało postępowanie administracyjne. Przewoźnikowi i osobie zarządzającej transportem grożą teraz kary pieniężne.

Niemal identycznymi konsekwencjami, a dodatkowo również mandatem karnym dla kierowcy zakończyła się inna z przeprowadzonych w czwartek kontroli na DK50 w Mszczonowie. W tym drugim przypadku ITD zatrzymała 4-osiową wywrotkę wiozącą glinę z Nadarzyna na plac budowy w Mszczonowie. Po zważeniu okazało się, że zamiast dopuszczalnych 34 ton pojazd wraz z ładunkiem ważył aż 46,7 tony.

4-osiowa wywrotka zamiast dopuszczalnych 34 ton ważyła niemal 13 ton więcej
4-osiowa wywrotka zamiast dopuszczalnych 34 ton ważyła niemal 13 ton więcejGITD

Także i w tym drugim przypadku przekroczenie tonażu było tylko częścią zarzutów ze strony ITD. Z ciężarówki wyciekały płyny eksploatacyjne, pneumatyczny układ hamulcowy był nieszczelny, a opony na tych samych osiach miały różną rzeźbę bieżnika.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:gitdkontrola ITDSamochody
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków