Targi AMI Lipsk rozpoczęte! Targi motoryzacyjne w Lipsku to największa tego typu wystawa samochodowa w tym roku w Europie Środkowej. Odległość około 200 kilometrów od polskiej granicy sprawia, że wystawa lipska cieszy się dość dużym zainteresowaniem wśród polskich fanów motoryzacji. Jest to doskonała okazja do zapoznania się z nowościami, które po raz pierwszy światło dzienne ujrzały przed paroma tygodniami w Genewie i jeszcze nie pojawiły się w sprzedaży ani na europejskim rynku, ani tym bardziej w Polsce.

W czterech halach wystawowych na powierzchni blisko 120 tys. m2 pojawi się około 450 wystawców, 50 marek samochodowych i około 100 tegorocznych nowości. A wśród nich takie światowe nowości jak Mercedesy klasy A i B po faceliftingu czy też Ford Focus w wersji LPG.

Jak co roku organizatorzy przygotowali dla zwiedzających atrakcję w postaci specjalnej wystawy w Hali Szklanej. W tym roku odbędzie się ona pt. "Auta prominentów". Zwiedzający będą mogli podziwiać 30 pojazdów podzielonych na 3 obszary wystawiennicze.

W ramach obszaru pierwszego obejrzeć będzie można legendarne auta nieżyjących już osobistości - wśród nich model Mercedes-Benz kardan z 1912 roku należący do królewskiego dworu Bułgarii, jak również samochody służbowe papieża Jana XXIII, Giscarda D’Estaing`a, Johannesa R. Bechera i Ericha Honeckera. Obszar drugi zgromadzi wyjątkowe auta współczesnych VIPów. W tej grupie znajdą się m.in. należący do Helgi Schneider karawan Deutz, BMW Isetta księcia bawarskiego Leopolda, Range Rover księcia Karola czy też Wiesmann Roadster MF3 gwiazdy futbolu Torstena Fringsa. I wreszcie obszar trzeci, a w jego ramach tzw. "Sofa prominentów", na którym zasiądą ambasadorzy marek różnych producentów z promowanymi przez siebie pojazdami seryjnymi. Na sofie zasiądą między innymi: piosenkarz Haddaway (Subaru Impreza WRX STI), aktor Ralf Bauer (Suzuki Ralley) i Peter Sodann (Skoda Superb) oraz legenda narciarstwa Rosi Mittermaier (Subaru).

AMI Lipsk 2008 to także szeroka oferta w zakresie alternatywnych rodzajów napędów i przyjaznych środowisku technologii motoryzacyjnych (od gazu ziemnego i gazu płynnego, przez napędy hybrydowe i wodorowe, najbardziej oszczędne silniki diesla, aż po napędy bioetanolowe).