Według JATO Dynamics we wrześniu 2015 r. na rynkach europejskich zostało sprzedanych 1 393 695 egzemplarzy. Tym razem największym rynkiem okazała się Wielka Brytania, gdzie dzięki dużej liczbie specjalnych promocji, sprzedano 462 517 nowych aut, co oznacza wzrost o 8,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. Dla porównania, na największym europejskim rynku w Niemczech, w tym samym okresie sprzedano jedynie 272 479 nowych aut.
Wśród modeli, największym wzrostem sprzedaży we wrześniu 2015 r. może pochwalić się Nissan Qashqai, którego sprzedaż w dwóch porównywalnych miesiącach wzrosła aż o 37,4 proc.
Sprzedaż nowych samochodów w Europie - modele
Poz. Model Sprzedaż (9/2015) Zmiana [%] Sprzedaż (1-9/2015) Zmiana [%]
1. Volkswagen Golf 54.309 +2,0 408.970 +3,1
2. Ford Fiesta 38.153 -1,2 248.556 +1,9
3. Opel/Vauxhall Corsa 30.791 +10,3 210.374 +8,0
4. Volkswagen Polo 28.864 +1,9 230.784 +11,3
5. Ford Focus 25.030. +8,4 184.609 +5,8
6. Nissan Qashqai 24.802 +37,4 180.697 +15,4
7. Renault Clio 24.360 -9,3 231.321 +1,7
8. Peugeot 208 23.055 +3,4 173.481 +2,6
9. Škoda Octavia 19.373 +10,5 165.644 +7,5
10. Opel/Vauxhall Astra 19.260 +2,4 150.145 +5,7
Najnowsze dane sprzedaży opublikowane przez JATO Dynamics obejmują 29 krajów europejskich. Nie obejmują one Malty i Bułgarii, ale dodano wyniki sprzedaży z Norwegii, Serbii i Szwajcarii.