W 180-stronicowym miesięczniku głównymi działami są: Metal (aktualności ze świata motoryzacji, prezentacje samochodów, które zadebiutują na polskim rynku), Twarze (ludzie i ich samochody – wywiady ze znanymi osobami i felietony), Jazda (testy), Top Gear (gadżety dla mężczyzn) oraz Przewodnik (testy długodystansowe, samochody używane).

Gościnne felietony pisze Jeremy Clarkson, znany z telewizji i brytyjskiej edycji pisma. Czasopismo ukaże się w nakładzie 122 tys. egz. Wydawca liczy, że pierwszy numer sprzeda się w nakładzie przynajmniej 90 tys. egz., a docelowo utrzyma się na poziomie 60 tys. egz.

Redaktorem naczelnym pisma jest Piotr R. Frankowski, kontrowersyjny dziennikarz motoryzacyjny, wielki fan brytyjskiej motoryzacji, ktory od lat marzył o wydawaniu takiego magazynu w Polsce. W przeszłości kierował miesięcznikiem Motomagazyn, tygodnikiem Motor, współpracował z TVN Turbo.

Całemu zespołowi życzymy sukcesów!

Wprowadzeniu tytułu na rynek towarzyszy kampania reklamowa. Na razie zaplanowano ją dla trzech pierwszych numerów magazynu. Będzie kosztować ok. 4 mln zł i obejmie telewizję (m.in. TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat, TVN Turbo), radio (RMF FM oraz ok. 100 stacji lokalnych), prasę, Internet, nośniki reklamy zewnętrznej oraz punkty sprzedaży prasy.

Pierwszy numer polskiej wersji Top Gear kosztuje jedynie 3,90 zł i jak można się spodziewać jest to jedynie cena promocyjna. Trudno jednak przewidywać, czy droga kampania reklamowa i niska cena pisma, potrafi je odpowiednio wypromować i przynieść zyski polskiemu wydawcy.