Najwięcej w tym okresie stracili krajowi producenci samochodów, aż ponad 35 proc. Sprzedali 150 tys. aut mniej. Dotknęło to nie tylko Opla, Forda czy Volkswagena, którzy montowali u nas samochody w prostym systemie SKD, ale też producentów w pełni tego słowa znaczeniu,którymi są Fiat i Daewoo. Fiat pozostał liderem rynku z najlepiej sprzedającym się modelem w Polsce, czyli Seicento. Oprócz pierwszego miejsca na liście bestsellerów przoduje ono także w statystyce tych samochodów, które zanotowały największy spadek zainteresowania. W porównaniu do 11 miesięcy 1999 roku włoski koncern sprzedał jednak o ponad 39 tys. samochodów mniej niż w roku 2000.Spadek sprzedaży Daewoo jest jeszcze większy - ponad 58,5 tys. aut. Lanos, Matiz, Ticosą wprawdzie w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się aut, ale jednocześnie, łącznie z Polonezem, trafiły na listę tych, które straciły najwięcej nabywców.
Totalny kryzys
Po 11 miesiącach 2000 roku na nasze drogi wyjechało o 22 proc. (125 473 sztuk) aut mniej niż rok wcześniej.