Samochód, który pojawił się na portalu aukcyjnym Bring A Trailer, wygląda przepięknie i na pewno uzyska zawrotną cenę. Po dwóch dniach wylicytowano 450 tys. dolarów. Aukcja trwa jeszcze 3 dni i obserwuje ją ponad 1500 osób.

Toyota 2000GT o pięknej historii

Licytowany egzemplarz 2000GT nosi numer seryjny MF10-10100. Pierwotnie kupił go austriacki imigrant i pasjonat sportów motorowych, Otto Lindon. Był on najdłużej żyjącym zawodnikiem, który wziął udział w pierwszym wyścigu drogowym w Ameryce po drugiej wojnie światowej – na Watkins Glen. Lindon posiadał ten wyjątkowy samochód przez ponad 30 lat, po czym sprzedał go, mając już 79 lat. Przez ostatnie dwie dekady samochód krążył między różnymi prestiżowymi kolekcjami i teraz ma szansę trafić do kolejnej. Tak się składa, że zbiegło się to niemal ze śmiercią jego pierwszego właściciela – Otto Lindon zmarł w czerwcu tego roku w wieku 100 lat.

W 2006 roku 2000GT Otto Lindona przeszedł częściową renowację, wykonaną przez firmę Main Line Exotics, która specjalizuje się w tym modelu. Poprzedni właściciel, który zainwestował 29 000 dolarów w jego konserwację, wystartował nim w rajdzie klasycznych samochodów Copperstate 1000. Obecnie samochód należy do dealera American Motors Custom and Classics w Kalifornii.

Japoński supersamochód

Toyota 2000GT była pierwszym japońskim supersamochodem. Przy projektowaniu sportowego coupe Toyota współpracowała z Yamahą. Auto powstało pod koniec lat 60. i udowodniło, że Japończycy potrafią stworzyć rasowy samochód sportowy, który może konkurować z tradycyjnymi europejskimi markami. 2000GT zmienił sposób postrzegania japońskiej motoryzacji na świecie, szczególnie odkąd stał się samochodem Jamesa Bonda w filmie „Żyje się tylko dwa razy”. Mimo to Toyota sprzedała tylko 351 egzemplarzy produkowanych od 1967 do 1970 roku. Większość z nich miała kierownicę po prawej stronie, ze względu na obowiązujący w Japonii ruch lewostronny. Jednak na zamówienie amerykańskich klientów powstały 62 samochody w dostosowanej do tego rynku specyfikacji i z miejscem kierowcy po lewej stronie.

Arcydzieło z Japonii

Licytowany samochód pochodzi z 1967 roku. Jest wykończony lakierem Solar Red – takim samym, z jakim opuścił fabrykę. Ręcznie wykonany grand tourer otrzymał 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2 l oraz 5-stopniową ręczną skrzynię biegów i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. 2000GT ma niezależne zawieszenie, dyski hamulcowe Sumitomo/Dunlop i magnezowe obręcze kół. We wnętrzu deska rozdzielcza została wykonana z drzewa różanego przez dział fortepianów Yamahy. Na konsoli centralnej znalazło się fabrycznie montowane radio.