Toyota GT86 (test)

Aby w pełni ukazać czym jest GT86 musimy na chwilę cofnąć się do lat 80-tych odwiedzając przy okazji rok 1967. Pierwszy człon "GT" nawiązuje do modelu 2000GT z 67’. To właśnie ten samochód ugruntował Toyotę jako producenta samochodów sportowych. Drugi człon nazwy nawiązuje do modelu Corolla Levin AE86 produkowanego w latach 1983 - 1987. Z tych oto składników powstał koktajl GT86, przyprawiony do smaku szczyptą adrenaliny i nutką sportowej prostoty w oparciu o przekonanie, że jesteśmy już znudzeni potężnymi przednionapędowymi samochodami z ogromną mocą i jeszcze większą przyczepnością. Czy zatem Toyota GT86 jest skazana na sukces? Powstała we współpracy dwóch gigantów japońskiej technologii: Toyoty i Subaru, szanse są zatem spore. Toyota GT86 będzie dostępna w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia, Sol i Prestige. Już wersja Sol zawiera kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu i multimediów. Standardowymi elementami wersji Sol jest m.in.: 6 poduszek powietrznych, felgi aluminiowe w rozmiarze 17 cali, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdy Easy Entry, tempomat, czy system multimedialny Toyota Touch. W wersji Prestige Toyota GT86 jest wyposażona dodatkowo w skórzaną tapicerkę łączoną z Alcantarą, oraz podgrzewane fotele przednie. Cena kompletnie wyposażonej Toyoty GT86 Sol z manualną skrzynią biegów wynosi 129 900 zł. Wersja Prestige kosztuje 136 900 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 7 000 zł. Od sierpnia dostępny będzie także pakiet stylistyczny Aero, w cenie 8 000 zł. GT86 został opracowany jako niedrogie coupe z dużymi możąliwościami dla miłośników driftu i wyścigów. Toyota zaatakowała sparaliżowany rynek modelem, który jak ognia unika słów  AWD i turbo. Jest jak dawka adrenaliny. Przeąwidujemy, że będzie pożądaną bazą dąąo wszelkiego rodzaju przeróbek.  Zarówno podwozie, nadwozie jak i układ napędowy są w stanie przyjąć więcej mocy… o wiele więcej. GT86 dodał do oferty Toyoty trochę pikanterii, równocześnie udowadniając, że Japonia nie zapomniała jak robi się sportowe coupe w przystępnych cenach. Zdjęcia: moodoke

Katalog Samochodów Auto Świat