- Toyota osiągnęła rekordowy wzrost w segmencie aut dostawczych o dmc do 3,5 tony
- Od stycznia do kwietnia 2025 r. zarejestrowano w Polsce 3674 pojazdy tej marki
- Japończycy uplasowali się przed Fordem i Renault
Od stycznia do kwietnia 2025 r. w Polsce zarejestrowano 3674 dostawcze Toyoty — podał instytut Samar, bazując na danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. To wynik o ponad 42 p.p. lepszy niż po czterech pierwszych miesiącach poprzedniego roku, który dał tej marce historyczną pozycję lidera w segmencie lekkich pojazdów dostawczych o dmc do 3,5 t. Tylko w kwietniu br. Toyota Professional odnotowała 1099 rejestracji, najwięcej ze wszystkich producentów.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoToyota ma dwa dostawcze modele w TOP 10
Bestsellerem Toyoty jest kompaktowy Proace City — do kwietnia 1311 rejestracji wersji użytkowej van (niemal tyle samo było rejestracji osobowej odmiany Verso, która zaliczana jest do innej kategorii). Kompaktowy dostawczak zajął piąte miejsce w rankingu najpopularniejszych modeli.
Drugim filarem sprzedaży Toyoty jest największy dostawczak Proace Max z 1104 rejestracjami i ósmą pozycją.
Najczęściej wybieranymi modelami od stycznia do kwietnia 2025 r. są: Renault Master (2169 egz.); Fiat Ducato (1425); Ford Transit (1363) i Iveco Daily (1297).
Od 2024 r. gama pojazdów użytkowych Toyoty jest kompletna, marka jest obecna w segmentach kompaktowych, średniej wielkości i dużych vanów. Od kilkunastu lat Japończycy coraz mocniej współpracują na tym polu z koncernem Stellantis, więc ich modele są spokrewnione z Citroenami, Fiatami, Oplami i Peugeotami.
Rejestracje nowych samochodów dostawczych w okresie styczeń-kwiecień
- Toyota - 3674 egz.;
- Ford - 3596;
- Renault- 3268;
- Volkswagen - 2417;
- Fiat - 2145;
- Mercedes - 1751;
- Iveco - 1297;
- Opel - 1149;
- Peugeot - 689;
- Citroen - 620.
Źródło: Samar na bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów
W rankingu marek przewodzi Toyota, jednak różnica w stosunku do Forda nie jest duża. Gdyby wziąć pod uwagę grupy, to zdecydowanie najwięcej zarejestrowano dostawczych pojazdów marek należących do Stellantisa - 4603 sztuki.
Nie zmienia to jednak faktu, że tak mocna pozycja Toyoty w tym segmencie jest dużą zmianą na polskim rynku. Do tej pory wśród lekkich samochodów dostawczych przeważnie brylowały Renault, Ford i Fiat. Właśnie taką kolejnością zamknął się miniony rok z wynikami wynoszącym odpowiednio: 13062, 9537 i 7485 rejestracji. Wówczas Toyota zajęła miejsce tuż za podium (7328).