Z zewnątrz samochód po liftingu wyróżnia się przeprojektowanym przednim zderzakiem, przestylizowaną osłoną chłodnicy oraz reflektorami z wbudowanymi, diodowymi światłami do jazdy dziennej. Inne są także lusterka, w których umieszczono boczne kierunkowskazy, tylne lampy oraz felgi aluminiowe w rozmiarze 18-cali, a na drzwiach pojawiły się chromowane listwy ozdobne.

Do wykończenia wnętrza przewidziano lepszej jakości materiały oraz perforowaną tapicerkę skórzaną i wentylowane siedzenia. Pojawi się też bogatsze wyposażenie seryjne, które na amerykańskim rynku będzie obejmować 14-głośnikowy system audio JBL i system rozrywkowo-informacyjny Entune z nawigacją.

Silniki pozostaną bez zmian: 381-konna jednostka benzynowa 5.7 V8, a w Europie także Diesel 4.5 D-4D V8 o mocy 286 KM. Oba motory współpracują z sześciostopniowym automatem. Modyfikacjom uległy za to elektroniczne systemy poprawiające jazdę w terenie.

Ceny najnowszej Toyoty Land Cruiser V8 zaczynają się w USA od 69 120 dolarów.