Auto Świat Wiadomości Aktualności Toyota Mirai: wodorowy model już w Europie

Napędzaną ogniwami paliwowymi (wodorowymi) Toyotę Mirai japońska firma zaczęła sprzedawać 15 grudnia 2014 roku w Japonii.

W Toyocie Mirai wykorzystano połączenie ogniw paliwowych z techniką hybrydową. Taki rodzaj napędu jest nie tylko czysty ekologicznie, lecz także znacznie bardziej wydajny niż dotychczas stosowane.

Zespół ogniw paliwowych osiąga moc 155 KM. Toyota Mirai ma 2 zbiorniki na sprężony do ok. 700 atmosfer wodór.

Zbiornik przedni mieści 122 litry sprężonego wodoru, a tylny – 62 litry. Ze względów bezpieczeństwa oba zbiorniki umieszczone są poza kabiną auta.

Podczas jazdy auta wodór w ogniwie paliwowym przetrwarzany jest na prąd (zasilający silniki elektryczne) oraz... parę wodną. Mirai nie wydziela żadnych szkodliwych substancji, a z rury wydechowej kapie woda.

Toyota Mirai jest autem klasy średniej – ma 4,89 cm długości, 1,81 cm szerokości i 1,53 cm wysokości. Auto waży 1850 kg (ciężkie zbiorniki i akumulator) i może zabrać na pokład 4 osoby.

Toyota już w momencie debiutu modelu Mirai zapowiadała, że w 2015 roku wprowadzi go na europejski ryunek – naprzód w Wielkiej Brytanii, Danii i Niemiec, a od 2017 roku w pozostałych krajach.

Planowana sprzedaż nie jest duża – w 2015 roku – 50 sztuk, a w 2016 - 100 sztuk.

Problemem jest bardzo rzadka sieć tankowania wodoru, dlatego Mirai używana będzie raczej w miastach. Do Polski w najbliższych latach nie trafi, gdyż nie ma u nas ani jednej stacji z wodorem.

Cena Toyoty Mirai na rynku niemieckim wynosi 66 tys. euro plus VAT (w sumie równowartość ok. 330 tys. zł).

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków