Wartość marki Toyota wynosi w tym roku 50,291 mld dolarów. Firma ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce globalnych marek o najwyższej wartości, zajmując 7. miejsce.

Toyota znalazła się w gronie najcenniejszych marek na świecie razem z takimi firmami jak Microsoft, Amazon, Coca-Cola czy Samsung. Największy producent samochodów hybrydowych wyprzedził m.in. Facebooka, Disneya oraz Intela. Autorzy rankingu podkreślili zaangażowanie Toyoty w rozwój niskoemisyjnych samochodów.

Toyota zajmuje pierwsze miejsce w branży od kilkunastu lat, a jej dominującą pozycję potwierdzają wszystkie renomowane rankingi marek. Toyota opiera swoją renomę na wyjątkowej jakości, trwałości i niezawodności swoich samochodów, świetnej obsłudze klienta oraz intensywnym rozwoju nowoczesnych technologii.

Japońska marka jako pierwsza wprowadziła na współczesny rynek motoryzacyjny samochód hybrydowy. Debiutujący w 1997 roku Prius wykorzystywał zaawansowany napęd złożony z silnika benzynowego i elektrycznego, zasilanego energią elektryczną produkowaną podczas hamowania auta. Optymalne wykorzystanie obu silników było możliwe dzięki zastosowaniu unikalnej przekładni planetarnej. Ta koncepcja odpowiada za wyjątkową wydajność napędu hybrydowego i w udoskonalonej formie jest stosowana w hybrydach Toyoty do dziś. Współczesne hybrydy marki mogą poruszać się w mieście na samym silniku elektrycznym przez 50-70 procent czasu jazdy, co przekłada się na znaczne oszczędności paliwa i redukcję emisji spalin.

Toyota jest światowym liderem rynku hybryd, a równocześnie inwestuje w pozostałe technologie napędowe wykorzystujące silnik elektryczny – samochody na wodorowe ogniwa paliwowe, auta elektryczne ładowane z zewnętrznej sieci oraz hybrydy typu plug-in. Toyota Mirai jest obecnie najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem z napędem wodorowym na rynku, zaś Prius Plug-in Hybrid nowej generacji to jeden z najbardziej wydajnych samochodów spalinowych na świecie.

W najbliższych latach Toyota wprowadzi na rynek samochody elektryczne oraz serię hybryd w bardziej dynamicznych, usportowionych wersjach. Firma inwestuje także w rozwój infrastruktury wodorowej w wielu miejscach na świecie.

Inną dziedziną, w które Toyota dynamicznie się rozwija, jest sztuczna inteligencja, robotyka, autonomiczne samochody i internet pojazdów. Toyota zainwestowała miliard dolarów w badania nad tymi dziedzinami, powołując w Stanach Zjednoczonych firmę badawczą Toyota Research Institute.