Zabytkową Corollę poprowadzi Jamie Bestwick, 13-krotny zwycięzca X Games i weteran SCORE Baja 1000. Samochód został oklejony w stylu wyścigówek z lat 70., zaś kombinezony zespołu Toyoty także są stylizowane na te z epoki. Toyota Corolla biorąca udział w wyścigu ma oryginalną specyfikację z 1970 roku.

W The Great Race biorą udział zabytkowe samochody, z których najstarszy pochodzi z 1916 roku. Auta wystartowały w San Rafael w Kalifornii 18 czerwca, a do mety w Moline w Illinois dojadą w niedzielę 26 czerwca. Trasą rajdu jest historyczna autostrada Lincolna prowadząca przez Nevadę, Utah, Wyoming, Południową Dakotę i Iowa. Nagrodą jest trofeum w kształcie orła i 50 tys. dolarów.

„Kiedy Toyota zaprezentowała Corollę w 1966 roku, samochód z dnia na dzień stał się bestsellerem. Zdecydowały o tym styl i jakość, ale także przystępna cena. Dzięki temu wielu ludzi mogło sobie pozwolić na poszukiwanie przygód za kierownicą własnego samochodu – powiedział John Myers, Manager ds. Marketingu Samochodów i Komunikacji amerykańskiego oddziału Toyoty. – The Great Race to doskonała okazja, aby celebrować ducha Corolli, najpopularniejszego samochodu w historii i najlepiej sprzedającego się samochodu roku. Rajd pozwala nam przypomnieć osiągnięcia Toyoty w motorsporcie i przy okazji dobrze się bawić”.

Toyota Corolla to samochód, który zmotoryzował klasę średnią w Japonii, a następnie podbił serca kierowców na całym świecie. W 13 krajach na świecie jest najpopularniejszym samochodem na rynku, m.in. w Australii. W ciągu 50 lat powstało 11 generacji modelu, a także wiele wersji sportowych. Sukcesy Corolli w Rajdowych Mistrzostwach Świata datują się od 1973 roku, kiedy Walter Boyce wygrał Corollą TE20 z silnikiem z Celiki amerykański rajd Press on Regardless. Od tamtej pory auto odniosło wiele sukcesów w rajdach na wszystkich kontynentach. W 1999 roku dzięki Corolli Toyota zdobyła tytuł mistrza WRC wśród producentów. Kompaktowa Toyota startowała także w wyścigach, np. Spa Francorchamps.