Auto Świat Wiadomości Aktualności UAZ Patriot - prawdziwa terenówka z Rosji (Poznań 2016)

UAZ Patriot - prawdziwa terenówka z Rosji (Poznań 2016)

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek

Na targach motoryzacyjnych Motor Show 2016 w Poznaniu swoje stoisko miała firma Tarmot 4x4, importer marki UAZ w Polsce. Jednym z modeli był UAZ Patriot. Ten terenowy samochód jest produkowany od 2005 roku, kiedy to zastąpił model UAZ Simbir.

UAZ Patriot (Poznań 2016)
Zobacz galerię (16)
Onet
UAZ Patriot (Poznań 2016)

UAZ Patriot to zbudowany na sztywnej ramie, z mostami zawieszonymi na solidnym, klasycznym zawieszeniu, samochód terenowy. Występuje w kilku wersjach nadwozia - również jako pick-up lub cargo do zabudowy. Prezentowany model ma niemal 4,8 metra długości i 2 metry wysokości. Wnętrze ma pięć miejsc i duży bagażnik.

Tradycyjnie dla marki, UAZ Patriot wykazuje ponadprzeciętne właściwości terenowe. Prześwit wynosi 21 cm na mostach standardowych i 30 cm na mostach militarnych. Głębokość brodzenia to standardowo 65 cm, a w wersji wojskowej nawet 80 cm. Standardowy kąt natarcia wynosi 37 stopni, a zejścia 31 stopni. Można je zwiększyć do, odpowiednio, 44 i 37 stopni.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Podstawową jednostką napędową UAZ-a Patriot jest benzynowy silnik o pojemności 2,7 litra. Generuje on 128 KM przy 4600 obr./min 210 Nm przy 2500 obr./min. Prędkość maksymalna sięga 150 km/h, a średnie zużycie paliwa to 11,5 l/100 km.

Alternatywę dla paliwożernego benzyniaka stanowi 2,2-litrowy diesel. Zaletą silnika wysokoprężnego jest wysoki moment obrotowy, który wpływa na elastyczność. Maksymalne 270 Nm kierowca ma do dyspozycji w zakresie 1800-2800 obr./min. Niewielka moc - 114 KM przy 3500 obr./min. - przekłada się na skromną prędkość maksymalną, która wynosi 135 km/h.

UAZ Patriot (Poznań 2016)
UAZ Patriot (Poznań 2016)Żródło: Onet

Firma Tarmot 4x4 oferuje dodatkowo trzy alternatywne silniki - dwa diesle Andoria 2,4 oraz 2,6 litra lub benzynowe V8 o pojemności 4,25 litra, z GAZ-a 66.

Podstawowy model w wyposażeniu Classic kosztuje od 92 tys. zł brutto, ale nie dostaniemy tu na przykład ABS-u, radia, czy choćby klimatyzacji. Bardzo bogata jest za to lista wyposażenia dodatkowego.

Kolejna wersja wyposażenia to kosztujący od 98 tys. zł Comfort, w którym oprócz ABS-u mamy już autoalarm z pilotem, światła przeciwmgielne, aluminiowe felgi 16", czujnik temperatury na zewnątrz, pełną regulację fotela kierowcy, radio z MP3, czujniki parkowania, podgrzewane fotele przednie, klimatyzację czy dodatkowe gniazdo 12 V w bagażniku.

UAZ Patriot
UAZ PatriotŻródło: Materiały prasowe

Za 103 tys. złotych w wersji Limited czekają dodatkowo relingi dachowe, roleta bagażnika, system multimedialny z ekranem dotykowym Full HD 7", kamerą cofania, USB, MP3 i łącznością Bluetooth. Oprócz tego jest m.in. podgrzewana szyba przednia i ogrzewana tylna kanapa.

Przypomnijmy, że konkurencja, jak na przykład zbliżonych rozmiarów i o zbliżonych możliwościach jazdy w terenie Mitsubishi Pajero kosztuje od 210 tys. zł (poza obecną promocją od 230 tys. zł), a Toyota Land Cruiser od 190 tys. złotych. Auta dzieli wiele, jeśli chodzi o zaawansowanie techniczne, ale w terenie może być zupełnie inaczej.

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek
Powiązane tematy: