Nowa wersja powstała na bazie Leona ST. Ma o 15 mm większy prześwit, elementy stylizacyjne na nadwoziu i we wnętrzu oraz bogate wyposażenie standardowe. Nowy jest przedni zderzak oraz design 17- i 18-calowych obręczy kół z metali lekkich.
Wnętrze otrzymało elementy z brązowej alcantary kontrastujące z pomarańczowym obszyciem. W kilku miejscach znajdziemy znaczki identyfikujące to auto.
Nowy Seat Leon X-Perience będzie konkurentem niedawno zaprezentowanej Octavii Scout. Auto otrzymało napęd czterech kół z systemem Haldex piątej generacji z elektroniczną blokadą dyfernecjału oraz zawieszeniem ustawionym do jazdy po luźnej nawierzchni.
W ofercie znalazły się do wyboru cztery jednostki napędowe. Jeden silnik benzynowy 1.8 TSI o mocy 180 KM oraz trzy wysokoprężne TDI. Najsłabszy turbodiesel 1.6 TDI ma moc 110 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, kolejny 2.0 TDI o mocy 150 KM i najmocniejszy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Wszystkie współpracują z sześciostopniową przekładnią manualną i automatem DSG.
Oficjalna premiera Seata Leona X-Perience odbędzie się podczas najbliższego międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu, a sprzedaż rozpocznie się jeszcze jesienią 2014 r.