Volkswagen ID.3 to pierwszy model z nowej rodziny samochodów elektrycznych niemieckiego koncernu, który ma przenieść go w nową epokę elektryfikacji i bezemisyjnej motoryzacji. Czy Volkswagen ID.3 okaże się hitem? Jest jeszcze za wcześnie, żeby o tym wyrokować, ale już dziś wiadomo, że elektryczny Volkswagen ma kolejny mocny atut w ręku – jest naprawdę bezpieczny podczas zderzenia.
Euro NCAP przyznał Volkswagenowi ID.3 maksymalną ocenę pięciu gwiazdek i pochwalił za wysokie wyniki we wszystkich ocenianych kategoriach oraz dobre wyposażenie standardowe.
Okazuje się, że przedział pasażerski ID.3 całkiem dobrze znosi uderzenie czołowe – nie ulega zbytnim odkształceniom i zapewnia dobrą ochronę większości krytycznych obszarów ciała pasażerów. Równie wysokie wyniki elektryczny Volkswagen uzyskał w teście zderzenia bocznego – tu dużo punktów doszło za środkową poduszkę powietrzną umieszczoną pomiędzy fotelim, która przy bocznym uderzeniu chroni podróżnych przed groźnym w skutkach zderzeniem się głowami. Równie dobrze oceniono ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa – zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie – w przypadku uderzenia w tył auta.
Jedyną wpadką podczas testu był niewystarczająca ochrona klatki piersiowej kierowcy, zarówno podczas zderzenia czołowego, jak i bocznego ze słupem. Dodatkowe punkty Volkswagen ID.3 zdobył także za standardowo montowany system awaryjnego hamowania oraz system Multi-Collision Brake, który uruchamia hamulce po zderzeniu, po to żeby zapobiec powtórnemu zderzeniu.
Szczegółowe wyniki testu zderzeniowego – Volkswagen ID.3:
Ochrona dorosłych pasażerów – 87 proc.
Ochrona dzieci podróżujących w aucie – 89 proc.
Ochrona pieszych – 71 proc.
Systemy asystujące – 88 proc.