Auto Świat Wiadomości Aktualności Elektryczny Volkswagen ID.3 rozbity przez Euro NCAP. Jak wypadł?

Elektryczny Volkswagen ID.3 rozbity przez Euro NCAP. Jak wypadł?

Euro NCAP przebadał nową, elektryczną nadzieję Volkswagena – model ID.3. Samochód przeszedł crash-test już na nowych, bardziej urealnionych zasadach, mimo to bez większych problemów uzyskał pięć gwiazdek.

Volkswagen ID.3 rozbity przez Euro NCAP
Zobacz galerię (6)
Euro NCAP
Volkswagen ID.3 rozbity przez Euro NCAP

Volkswagen ID.3 to pierwszy model z nowej rodziny samochodów elektrycznych niemieckiego koncernu, który ma przenieść go w nową epokę elektryfikacji i bezemisyjnej motoryzacji. Czy Volkswagen ID.3 okaże się hitem? Jest jeszcze za wcześnie, żeby o tym wyrokować, ale już dziś wiadomo, że elektryczny Volkswagen ma kolejny mocny atut w ręku – jest naprawdę bezpieczny podczas zderzenia.

Euro NCAP przyznał Volkswagenowi ID.3 maksymalną ocenę pięciu gwiazdek i pochwalił za wysokie wyniki we wszystkich ocenianych kategoriach oraz dobre wyposażenie standardowe.

Przeczytaj też:

Okazuje się, że przedział pasażerski ID.3 całkiem dobrze znosi uderzenie czołowe – nie ulega zbytnim odkształceniom i zapewnia dobrą ochronę większości krytycznych obszarów ciała pasażerów. Równie wysokie wyniki elektryczny Volkswagen uzyskał w teście zderzenia bocznego – tu dużo punktów doszło za środkową poduszkę powietrzną umieszczoną pomiędzy fotelim, która przy bocznym uderzeniu chroni podróżnych przed groźnym w skutkach zderzeniem się głowami. Równie dobrze oceniono ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa – zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie – w przypadku uderzenia w tył auta.

Jedyną wpadką podczas testu był niewystarczająca ochrona klatki piersiowej kierowcy, zarówno podczas zderzenia czołowego, jak i bocznego ze słupem. Dodatkowe punkty Volkswagen ID.3 zdobył także za standardowo montowany system awaryjnego hamowania oraz system Multi-Collision Brake, który uruchamia hamulce po zderzeniu, po to żeby zapobiec powtórnemu zderzeniu.

Szczegółowe wyniki testu zderzeniowego – Volkswagen ID.3:

Ochrona dorosłych pasażerów – 87 proc.

Ochrona dzieci podróżujących w aucie – 89 proc.

Ochrona pieszych – 71 proc.

Systemy asystujące – 88 proc.

pik
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków