• Nivus powstał na platformie MQB - tej samej, na której zbudowano m.in. modele T-Cross czy T-Roc oraz krewniaków z Seata i Skody
  • Na rynku brazylijskim pojawi się Nivus z trzycylindrowym silnikiem 200 TSI o mocy 128 KM dostosowanym do zasilania etanolem (to motor 1,0 TSI o nazwie kodowej EA211)
  • Nivus będzie pierwszym lokalnie opracowanym Volkswagenem, który trafi do Europy

SUV, SUV i jeszcze raz SUV. W gamie Volkswagena pora na kolejne spalinowe i zelektryfikowane nowości. W Europie już za kilka miesięcy zadebiutuje zmodernizowany Tiguan, co oznacza zmiany w stylizacji nadwozia na podobieństwo najnowszego Golfa. Nie zabraknie jednak zmian w technice, gdyż szykowana jest wersja hybrydowa plug-in.

Dużo więcej dzieje się po drugiej stronie Atlantyku. Brazylijski oddział Volkswagena kończy testy zupełnie nowego modelu. Producent określa go mianem miejskiego SUV-a coupe. Sylwetkę auta i wiele szczegółów łatwo dostrzec na pierwszych oficjalnych zdjęciach. Koncern pokazał bowiem samochód w dość delikatnym kamuflażu. Niebawem zadebiutuje w brazylijskich salonów a następnie w pozostałych krajach Ameryki Południowej. W planach jest także podbój Europy.

Nivus powstał na platformie MQB - tej samej, na której zbudowano m.in. modele T-Cross czy T-Roc oraz krewniaków z Seata i Skody. W komunikacie prasowym podkreślono przy tym, że mimo wspólnej platformy auto w całości opracowano przez południowo-amerykański zespół inżynierów i projektantów Volkswagena. Tym samym Nivus będzie pierwszym lokalnie opracowanym Volkswagenem, który trafi do Europy.

Póki co producent nie zdradza zbyt wielu danych. Pochwalono się zastosowaniem pełnego oświetlenia LED, sporym bagażnikiem (415 litrów pojemności), nowym wzorem 17-calowych felg, oraz opracowanym w Brazylii systemem multimedialnym VW Play (menu bardzo przypomina rozwiązania stosowane w nowym Porsche Taycan). Na liście wyposażenia znajdziemy adaptacyjny tempomat, układ automatycznego awaryjnego hamowania AEB oraz pakiet Front Assist z radarem i czujnikami monitorującymi drogę przed autem.

Na rynku brazylijskim pojawi się Nivus z trzycylindrowym silnikiem 200 TSI o mocy 128 KM dostosowanym do zasilania etanolem (to motor 1,0 TSI o nazwie kodowej EA211) oraz sześciostopniowym automatem. To ten produkt, który trafił wcześniej do takich modeli jak Polo, T-Cross czy nieznany w Europie Virtus (sedan na bazie Polo).