Mała sprzedaż  nie pomogła reprezentacyjnej limuzynie, której dalsze losy wciąż się ważą. W 2011 roku w Dreźnie powstało 11 166 egz. tego modelu, ale już w 2014 r. liczba wyprodukowanych egzemplarzy nie przekroczyła granicy 4000. Ostatni rok był jeszcze gorszy.

Niemiecki koncern, który wdraża program oszczędnościowy, wciąż nie podjął ostatecznej decyzji o ewentualnym kontynuowaniu produkcji dużej reprezentacyjnej limuzyny. Z nieoficjalnych informacji wiemy, że nowa generacja Phaetona może otrzymać napęd elektryczny. Premiera takiego modelu będzie możliwa około 2020 roku.

Obecnie Szklana Manufaktura w Dreźnie, w której produkowany jest Volkswagen Phaeton, będzie przebudowana. Na okres przebudowy pozostanie w tym zakladzie ok. 100 pracowników, a większość obecnej załogi przeniesiona zostanie do Zwickau, gdzie produkowany jest Golf i Passat oraz powstają karoserie Bentleya Continental i Flying Spur oraz Volkswagena Phaeton.

Volkswagen wciąż zastanawia się, co ma w Dreźnie produkować, bo Szklana Manufaktura stworzona została do wyjątkowych samochodów.